صحبت‌های قالیباف زیبنده نبود/به جای مجادلات کلامی حقوق مردم را پیگیری کنیم

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه اظهارات اخیر شهردار اسبق تهران زیبنده نبود، گفت: مسئولان شهری به جای مجادلات کلامی پیگیری حقوق مردم را سرلوحه قرار دهند تا شرایط برای مردم دشوارتر نشود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در یک صد و هفتاد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جوامع اسلامی در گیر جنگ‌های داخلی و خشونت ناشی از تحجر و کج‌فهمی از قرآن شده‌اند و بیش از هر زمان دیگری امت اسلامی تشنه وحدت نبوی هستند تا کینه و خشونت به الفت و مدارا تبدیل شود و این مسئله در هفته وحدت بسیار حائز اهمیت است.

هاشمی به سخنان محمدباقر قالیباف در برنامه تلویزیونی اشاره کرد و گفت: این سخنان در آستانه هفته وحدت زیبنده نبود و رویه بنده در اداره شورای شهر جلوگیری از تنش‌زدایی و صرف شدن انرژی همکارانم در مدیریت شهری در مباحث مربوط به گذشته و اختلافات ناشی از آن بوده است و همین انتظار را از مدیران شهری گذشته نیز داریم.

وی گفت: قضاوت در مورد پرونده‌های گذشته در حوزه اختیارات مقام قضایی است اما مدیریت شهری دفاع از حقوق شهروندان را پیگیری می‌کند.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: شهروندان تهرانی با رای به شورای پنجمی‌ها خواستار تحول در وضعیت اداره شهر و توقف روندهای نادرست تصمیم‌گیری شده‌اند. اگرچه مدیریت شهری برای اجرای مطالبات به حق کامل نتوانسته به موقفیت برسد، اما این به معنای تایید سیاست‌های گذشته نیست.

هاشمی گفت: از مسئولان گذشته و فعلی مدیریت شهری خواستار هستیم به جای مجادلات کلامی، پیگیری از حقوق مردم را سرلوحه رفتارهای خود قرار دهد تا تحمل شرایط سخت کنونی برای مردم دشوارتر نشود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042600

وب گردی

وب گردی