قرارداد ویلموتس محرمانه است

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه سه تغییر در مجموعه فوتبال ایران ظرف ۴۸ سال دلیل خاصی ندارد، به خبر کارشکنی سفارت بلژیک در بحث قرارداد مارک ویلموتس واکنش نشان داد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز ، ابراهیم شکوری درباره تغییر سعید فتاحی در سازمان لیگ و استعفای اسماعیل حسن زاده و مرتضی تورک روسای کمیته انضباطی و اخلاق فدراسیون فوتبال، گفت: تغییرات در سازمان های مختلف صورت می گیرد و دلیل خاصی ندارد! هر تغییر می تواند مثبت باشد. جا دارد از دوستانی که چند سال زحمت کشیدند تشکر کنیم.

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سئوال که آیا جدایی تورک به خاطر درخواست قوه قضائیه بوده است؟ تصریح کرد: خیر. اینکه فضای فوتبال شیشه ای و شفاف است را قبول دارم ولی این از اختیارات رئیس هر سازمان است که نیروهایش را جابجا کند. دوستانی که تغییر کردند یعنی آقایان تورک، حسن زاده و فتاحی سالیان سال زحمت کشیدند و باید از این عزیزان تشکر کنیم.

شکوری درباره دلیل جدایی تورک و ارتباطش با قوه قضائیه، تاکید کرد: ارتباطی به قوه قضائیه نداشته است.

«آیا جدایی آقای تورک ارتباطی به احکامی که او اخیرا درباره رئیس فدراسیون و نزدیکانش صادر کرد دارد؟» سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سئوال گفت: خیر. اگر به این مسائل ربط بدهیم پیچیده می شود ولی ماجرا به این پیچیدگی ها هم نیست. به دلیل اینکه فدراسیون مخاطبان گسترده ای دارد، به اتفاقاتش بیشتر پرداخته می شود. مسائل شفاف و طبیعی است.

شکوری درباره اینکه تغییرات در فدراسیون فوتبال شفاف نیست و دلیل این تغییرات نامشخص است، گفت: تغییر دلیل نمی خواهد!

وی در خصوص اینکه چرا در صورتی که عملکرد این افراد خوب بوده فدراسیون تصمیم به تغییرشان گرفته است؟ یادآور شد: آقای حسن زاده را دادگستری خواست و بعد از ۱۰ سال کار در فدراسیون جدایی اش منطقی است!

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سئوال که آیا برکناری سعید فتاحی ارتباطی به ماجرای توپ های لیگ برتر داشته است؟ گفت: شما باید به مسائلی بپردازید که کاملا مثبت باشد چون با آبروی نفرات مرتبط است. شفاف می گویم و آقای تاج هم در نشست خبری اشاره کرد که تغییر در هر سازمانی صورت می گیرد. تغییرات همواره منفی نیست و می تواند مثبت هم باشد. در این ارتباط از سمت فدراسیون فوتبال ابهامی وجود ندارد. فدراسیون و سازمان لیگ سازمان هایی هستند که در هفته بزرگترین اجتماعات انسانی را برپا می کنند. وقتی یک میلیون نفر را به استادیوم می کشید حواشی کوچک هم رخ می دهد ولی باید نیمه پر لیوان را هم دید.

شکوری که با برنامه «ورزشگاه» گفتگو می کرد، با بیان اینکه مشکلات مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی برطرف شده است، اظهار کرد: ویلموتس وارد ایران شد و از امروز تمرینات را شروع می کند. طی یکی دو هفته گذشته فشار بسیار زیادی به فدراسیون فوتبال وارد شد. حواشی روز به روز بیشتر می شود ولی خدا را شکر با تمام مشکلات اقتصادی که تمام قسمت ها با آن درگیر است سعی کردیم کار را پیش ببریم. پول ایشان هم پرداخت شده است.

وی در پاسخ به این سئوال که گفته می شود قرارداد ویلموتس ۳ میلیون یورو است، یادآور شد: رقم قرراداد کاملا محرمانه است و دو طرف تعهد داده اند محرمانه بماند. رسانه ها کمک کنند کار را در آرامش پیش ببریم. بازی مهمی با عراق داریم و مردم منتظرند نتیجه بگیریم.

«چرا پول دیر به دست ویلموتس رسید؟ آیا بحث کارشکنی از سوی سفارت بلژیک در این ماجرا صحت دارد؟» شکوری در پاسخ به این سئوال تصریح کرد: نمی دانم این خبرها را از کجا می آورید ولی اینها حاشیه ای است. تحریم های ظالمانه ای علیه ایران وجود دارد و انتقال پول سخت است. راه های زیادی را امتحان کردیم. کمیته های مختلف فدراسیون فوتبال بسیار تلاش کرد و با همکاری وزارت ورزش توانستیم این اتفاق را رقم بزنیم. الان شرایط خوب است.

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال در ادامه صحبت هایش در پاسخ به این سئوال که چرا فدراسیون درخواستی برای تغییر میزبانی بازی عراق نداد؟ گفت: الان که محل میزبانی تغییر کرده است.

شکوری درباره اینکه این تغییر از طرف فیفا بود و فدراسیون فوتبال درخواستی در این زمینه نداده بود، خاطرنشان کرد: فیفا و کنفدراسیون آسیا به عنوان مسئولان برگزاری مسابقات کلیه شرایط را رصد می کنند. ما به جاهایی که باید ورود می کردیم، ورود کردیم! در بحث داور مسابقه که داور اردنی بود، باتوجه به همزبانی او با کشور عراق خواستیم به این موضوع بیشتر توجه شود که داور بازی هم تغییر کرد.

کد خبر: 1042601

وب گردی

وب گردی