جشنواره تئاتر عروسکی دانشجویان ۲۵ بهمن آغاز می‌‌شود

دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی دانشجویان گفت: جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی دانشجویان از تاریخ ۲۵ بهمن تا ۱ اسفندماه با حضور ۵۰ آثار داخلی و بین المللی برگزار می‌‌‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانیال اسماعیل‌زاده دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی دانشجویان در نشست خبری چهاردمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی دانشجویان که پیش از ظهر امروز در پردیس باغ ملی دانشگاه هنر برگزار شد، گفت: این جشنواره از تاریخ ۲۵ بهمن تا ۱ اسفندماه با حضور ۵۰ آثار داخلی و بین المللی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: جشنواره تئاتر عروسکی دانشجویان ایران سابقه ۳۰ ساله دارد اما متاسفانه دوره چهاردهمین آن در حال برگزاری است زیرا به دلیل نبود بودجه و عدم حمایت مسئولان، سال‌ها این جشنواره برگزار نشده است.

دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی دانشجویان با انتقاد از عدم حمایت مسئولان دانشگاهی بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر بیشتر جشنواره های دانشجویی در کشور با هزینه‌های شخصی دانشجویان تنها به دلیل علاقه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مسئولان دانشگاه هنر باید بدانند که با برگزاری جشنواره‌های دانشگاهی، رنکینگ دانشگاهی نیز افزایش می‌یابد.

اسماعیل‌زاده با بیان اینکه جشنواره تئاتر عرویسکی دانشجویان از سال ۷۵ آغاز به کار کرده است، گفت: اوج کار این جشنواره در سال ۸۰ بود اما متاسفانه بعد از آن به دلیل عدم حمایت مسئولان این جشنواره روال رو به زوال داشته است.

این مسئول ادامه داد: چهاردهمین دوره تئاتر عروسکی دانشجویان در سه بخش خیابانی، بین رشته‌ای و صحنه‌ای برگزار می‌‌‌شود که بخش بین رشته ای در دو سطح بزرگسال و کودک و نوجوان است.

وی افزود:در این جشنواره دانشجویان در حوزه‌های ساخت عروسک، عروسک گردانی، عکس و پوستر، نمایش نامه نویسی بایکدیگر رقابت خواهند کرد.

اسماعیل‌زاده بیان کرد: از مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه هنر تقاضا داریم از هنر تئاتر عروسکی حمایت کنند زیرا طبعات مثبت آن را در تئاتر کشور می توانیم ببینیم. همچنین مسئولان باید بدانند برای آموزش و پرورش هنر و فرهنگ باید حمایت مالی و معنوی کنند.

دبیر جشنواره چهاردهمین تئاتر عروسکی دانشحویان عنوان کرد: در بخش بین الملل نیز آثار و دانشجویانی قرار است شرکت کنند اما مشروط بر اینکه هزینه‌های مالی آن تامین شود. زیرا در حال حاضر هیچ بودجه‌ای برای برگزاری این جشنواره دریافت نکرده‌ایم.

وی گفت: شرکت کنندگان خارجی هزینه رفت و آمد با خودشان است و ما فقط اسکان آن را تقبل کرده‌ایم.

اسماعیل‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: برای دریافت بودجه درخواست جلسه با سلطانی ریاست دانشگاه هنر را کرده‌ایم که متاسفانه بی نتیجه ماند و رئیس دانشگاه حاضر به دیدار با ما نشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042607

وب گردی

وب گردی