کلینیک حقوقی در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان راه اندازی شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان خدمت به مردم و ایجاد رضایت در جامعه را رسالت ذاتی و اصلی دانشگاه دانست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد بندرعباس، احسان کامرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با علی صالحی مدیر کل دادگستری استان دیدار و گفت وگو کردند.

کامرانی در ابتدای این دیدار با اشاره به توانمندی های دانشگاه در حوزه های علمی و پژوهشی، گفت: توانمندی های دانشگاه در جهت تحقق بخشیدن به سیاست های نظام و انقلاب از برنامه های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی در کشور است.

وی خدمت به مردم و ایجاد رضایت در جامعه را رسالت ذاتی و اصلی دانشگاه بر شمرد و تأکید کرد: این شعار با جدیت در حال عملیاتی شدن در جامعه است و همه دانشگاهیان باید در راستای این سیاست گام بردارند.

کامرانی راه اندازی کلینیک حقوقی را بیانگر مسئولیت پذیری دانشگاه نسبت به مشکلات جامعه دانست و گفت: باید خدماتی را طراحی و عملیاتی کنیم که علاوه بر خدمت به حل مشکلات جامعه در مسیر اشتغال زایی و کمک به جوانان نیز باشد.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان با اشاره به ورود دانشگاه به مبحث و حوزه داوری اظهار داشت: فعالیت های خوبی را در حوزه داوری آغاز کرده ایم و در این زمینه جمعیت خوبی از حقوقدانان نیز گرد هم آمده اند تا بتوانیم همایش ماندگاری در حوزه داوری حقوقی برگزار کنیم که بدون شک دادگستری هرمزگان نیز یکی از بزرگترین مراکز برای کمک به این مهم است.

صالحی همچنین در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه می تواند با همکاری مفید و مؤثر خود تأثیر زیادی بر روند دادرسی و کاستن از حجم پرونده ها داشته باشد، گفت: فرهنگ سازی عمومی، اطلاع رسانی در فضای مجازی، استفاده از نشریات مکتوب و برگزاری دوره های مشاوره ای و آموزشی می تواند منجر به کاهش جرم شود.

وی ایجاد تعامل؛ همدلی و همکاری بخش های مختلف دادگستری با دانشگاه را به فال نیک گرفت و ضمن استقبال از این موضوع گفت: دادگستری هرمزگان این توان را دارد که بتواند با دانشگاه مبادله تجربی، پژوهشی و علمی داشته باشد.

صالحی خواستار برگزاری همایش های مشترک بین دانشگاه و دادگستری شد و افزود: این همایش های علمی می تواند در ارتقاء سطح علمی هر دو سازمان تأثیر مثبت بگذارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042612

وب گردی

وب گردی