برپایی پایگاه صادراتی و نمایشگاه دائمی محصولات دانش‌بنیان در کیش

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از استقرار پایگاه صادراتی و نمایشگاه دائمی محصولات دانش‌بنیان در کیش خبر داد و گفت: این کار با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی انجام می‌شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سیاوش ملکی‌فر در نشست معرفی برج نوآوری کیش و فراخوان استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان ضمن تشریح انواع خدمات و تسهیلات صندوق نوآوری به شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها گفت: یکی از خدمات ما به شرکت‌های دانش بنیان بحث صدور ضمانت‌نامه‌هاست که این کار با معرفی صندوق نوآوری و از طریق نظام بانکی صورت می‌گیرد. ما در این زمینه انواع ضمانت‌نامه‌های حسن انجام کار، پیش پرداخت و شرکت در مناقصات را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار می‌دهیم. در این رابطه 50 درصد سپرده‌گذاری را صندوق انجام می‌دهد و کارمزد آن نیز نسبت به کارمزد مصوب شورای پول و اعتبار از 30 درصد تخفیف برخوردار است.


وی با تأکید بر برنامه صندوق نوآوری و شکوفایی برای ظرفیت‌سازی جهت ورود محصولات دانش بنیان به بازارهای جدید گفت: ما 100 درصد هزینه نمونه‌سازی را در قالب وام به شرکت‌های دانش بنیان با دوره تنفس و بازپرداخت سه ساله پرداخت می‌کنیم. همچنین اگر شرکتی بخواهد واحد صنعتی و خط تولید احداث کند می‌تواند از تسهیلات قبل از تولید صنعتی و تسهیلات تولید صنعتی صندوق استفاده کند که نرخ آن 11 درصد است و شامل تامین هزینه‌های مکان تولید، نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات، تاسیسات زیربنایی و افزایش ظرفیت تولید می‌شود.

ملکی‌فر در ادامه به تسهیلات لیزینگ استصناع صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: اگر شرکتی بخواهد به نهادهای دولتی محصولی را بفروشد می‌تواند از این تسهیلات استفاده کند. در واقع ما با این نوع از تسهیلات، طرح فروش اقساطی محصولات شرکت‌های دانش بنیان را در صندوق آغاز کرده‌ایم. در این زمینه هیچ محدودیتی برای مشتریان حقیقی و حقوقی، دولتی و غیر دولتی و نیز نوع کالا و محصول وجود ندارد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین به تسهیلات سرمایه در گردش صندوق به شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و یادآور شد: این نوع از تسهیلات با نرخ 11 درصد ارائه می‌شود و شرکت‌های بزرگ می‌توانند معادل 70 درصد فروش سال گذشته خود را از طریق بانک‌های عامل صندوق تسهیلات دریافت کنند.

وی در ادامه تسهیلات خرید و تامین هزینه رهن استقرار شرکت‌های دانش بنیان را از دیگر تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی برشمرد و تصریح کرد: صندوق تا 70 درصد ارزش کارشناسی شده ملک موردنظر شرکت‌های دانش بنیان جهت خرید را در اختیار آنها قرار می‌دهد که این رقم در تهران دو میلیارد تومان، در کلانشهرها یک میلیارد و 500 میلیون تومان و در سایر شهرها تا سقف یک میلیارد تومان با نرخ 18 درصد و بازپرداخت چهار ساله است. همچنین چنانچه شرکت‌ها تجمع شده و بخواهند در یک برج مستقر شوند می‌توانند از تخفیفات خوبی در دریافت تسهیلات برخوردار شوند. شرکت‌هایی هم که بخواهند در فضای بزرگتری مستقر شوند و به دنبال تامین هزینه استقرار هستند می‌توانند تا 70 درصد هزینه رهن را بدون بهره و با کارمزد 4 درصد از صندوق دریافت کنند که این رقم در تهران 400 میلیون تومان، کلانشهرها 300 میلیون تومان و سایر شهرها 200 میلیون تومان است.

ملکی‌فر به دیگر تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: شرکت‌ها همچنین می‌توانند از تسهیلات اشتغالزایی صندوق نیز بهره‌مند شوند به طوری که به ازای هر یک نفری که به لیست بیمه خود اضافه کنند می‌توانند 30 میلیون تومان تا سقف 15 نفر و با نرخ‌های 2 و 4 درصد از بانک‌های عامل صندوق تسهیلات دریافت کنند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی خدمات این صندوق در حوزه توانمندسازی را نیز مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این حوزه ما چند کار را برای توسعه صادرات محصولات دانش بنیان انجام می‌دهیم، یکی اینکه از حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی حمایت می‌کنیم. همچنین اعزام شرکت‌ها در قالب هیات‌های تجاری به مقاصد تجاری‌شان و همچنین حمایت از پذیرش هیات‌های تجاری این شرکت‌ها در دستورکار صندوق قرار دارد. همچنین در حوزه توانمندسازی از دریافت استانداردها و مجوزهای صادراتی برای شرکت‌های دانش بنیان حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی از تاسیس پایگاه‌های صادراتی در خارج از کشور حمایت می‌کند، یادآور شد: در این زمینه به دنبال آن هستیم که یک پایگاه صادراتی دائمی یا یک نمایشگاه محصولات دانش بنیان با ظرفیت بخش خصوصی در کیش دایر کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042617

وب گردی

وب گردی