تدوین 200 پایان‌نامه و رساله در مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی واحد تبریز

رئیس مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز از تدوین 200 پایان‌نامه و رساله در این مرکز خبر داد.

اسماعیل صفوی رئیس مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های این مرکز اظهار کرد: فعالیت این مرکز در دو حوزه ژنومیکس و سلول‌های بنیادین است که بیشتر بر حوزه پایان‌نامه‌ها و طرح‌های تخصصی تمرکز دارد.

وی افزود: مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی به دنبال این است که در فعالیت‌های جدید خود، به سمت محصول‌محور شدن حرکت و محصولات خاصی از سلول‌های بنیادین استخراج کند؛ این محصولات در مرحله آزمایش روی حیوانات آزمایشگاهی قرار دارند.

صفوی ادامه داد: در حال حاضر یک شرکت دانش‌بنیان که تولید‌کننده کیت‌های تشخیصی است در مرکز تحقیقات مستقر شده و با استفاده از دانش فنی که مرکز در اختیارش قرار می‌دهد، کیت‌های تشخیصی را تولید می‌کند. این کیت‌ها امروز به مرحله تجاری‌سازی رسیده‌اند.

رئیس مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ماهیت مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی تولید علم است و چندان به دنبال سود و درآمدزایی از طرح‌های دانش‌بنیان نیستیم؛ اما تصمیم داریم در آینده‌ای نه چندان دور، تولید محصول را در دستور کار قرار دهیم و از طریق آن درآمدزایی اندکی داشته باشیم.

وی درباره تعداد پایان‌نامه‌های تدوین شده در این مرکز تصریح کرد: تا این لحظه، 200 پایان‌نامه و رساله در دوره‌های ارشد و دکترای تخصصی از رشته‌های مختلف تدوین شده است.

صفوی یکی از دغدغه‌های اصلی کارمندان مرکز را تامین بودجه و مسائل مالی دانست و گفت: تجهیزات حوزه بیوتکنولوژی بسیار گران‌قیمت است و برای تدوین یک پایان‌نامه، مبلغی بالغ بر 10 تا 20میلیون را باید در نظر گرفت. به همین دلیل از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی تقاضا داریم حمایت‌های بیشتری از ما داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042639

وب گردی

وب گردی