تجهیزات پیشرفته لیزر به زودی در داخل تولید می شود

معاون علمی و فناوری رئیس جمهورگفت: به زودی تجهیزاتی پیشرفته در حوزه لیزر در داخل تولید می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در مراسم امضای قرارداد خرید سیستم جوش لیزری میان مرکز ملی لیزر ایران و شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: این اعتماد و اطمینان صنایع به فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان قابل تقدیر است‌. با امضای این قرار داد نیز به زودی تجهیزاتی پیشرفته در حوزه لیزر در داخل تولید می‌شود.

ستاری ادامه داد: این اعتماد ثمره تحریم‌ها و محدودیت‌ها است. البته آنچه در انجام این پروژه‌ها مهم است دانشی که توسعه می‌یابد و باعث می‌شود که ده‌ها شرکت فناور و متخصص نیز در کنار آن تربیت شده و آموزش ببینند.

در حاشیه این بازدید، قرارداد خرید سیستم جوش لیزری میان مرکز ملی لیزر ایران و شرکت فولاد مبارکه اصفهان با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری امضا شد.این قرارداد با عنوان همه تجهیزات مربوط به لیزر فیبر ۱۰ کیلووات به همراه سیستم کنترل اتوماسیون و هد جوشکاری برای ماشین جوش اسیدشویی ۲ شرکت فولاد مبارکه منعقد شد تا از این پس با توان و تخصص داخلی محصولات این حوزه تولید شود.

با امضای این قرارداد از این پس ورق‌های تولید شده در مجتمع فولاد مبارکه با جوش‌های لیزری داخلی به هم متصل می‌شود. اتفاقی که نشان داد علی رغم محدودیت و تحریم‌ها می‌توانیم نیاز داخل را رفع کنیم.

مرکز علوم و فنون لیزر قرار است این تجهیزات پیشرفته را طی ۱۴ ماه تولید و در اختیار مجتمع فولاد مبارکه اصفهان قرار دهد. با این اتفاق ایران در جایگاه ششم دارنده این تجهیزات لیزر قرار می گیرد.

سومین نمایشگاه لیزر و فوتونیک ایران با هدف ارائه ظرفیت های علمی مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی، صنایع، شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها در حال برگزاری است. نمایشگاهی که در آن آخرین دستاوردهای داخل و خارج این حوزه را نمایش می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042647

وب گردی

وب گردی