کیفیت اخبار با ویراستاری مناسب افزایش می‌یابد

کارگاه اصول نگارش و ویراستاری دوره تربیت خبرنگاری ترنج با تدریس محمدمهدی تقوی، ویراستار و استاد روزنامه‌نگاری در باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد مهدی تقوی با اشاره به نگاه غلط گذشته نسبت به کار ویراستاری از افزایش اهمیت این کار در سال‌های اخیر گفت و تاکید کرد: ویراستاری به مرور در حال پیدا کردن جایگاه واقعی خود است.

این استاد روزنامه‌نگاری با بیان اینکه ویراستاری میتواند به بالا بردن کیفیت اخبار کمک کند تصریح کرد: ویراستار ایرادهای نگارشی و دستوری را مشخص می‌کند و خبرنگار را در انتقال درست خبر کمک می‌کند.


این ویراستار باسابقه ضمن بیان ویژگی‌های و وظایف ویراستار از جایگاه نشانه‌گذاری در خبر و معنای علائم و نشانه‌های نوشتاری در خبر گفت.

تقوی با مرور واژه‌های هم‌آوا به توضیح در خصوص معانی آن‌ها پرداخت و شیوه نوشتاری صحیح آن کلمات را یادآور شد و با مرور مثال‌های فراوان نوشتاری در مطبوعات از پیامدهای منفی نادیده گرفتن ویراستاری در رسانه گفت.


گفتنی است این کارگاه در دو روز برای شرکت‌کنندگان دوره ترنج در دو حوزه علمی، دانشگاهی و فرهنگی، اجتماعی برگزار شد.

دوره تربیت خبرنگاری ترنج در هشت هفته با آموزش خبرنویسی، گزارش‌نویسی، مصاحبه، رسانه‌آنلاین، سوژه‌یابی و اصول نگارش در دو حوزه علمی-دانشگاهی و فرهنگی- اجتماعی در تحریریه شهید باغبانی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران برگزار شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1042654

وب گردی

وب گردی