آقای روحانی نمایش سیاسی شما دیگر رنگی ندارد/ از صبوری مردم استان یزد سو‌ءاستفاده نکنید

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد گفت: سفرهای روحانی  به استان‌های کشور تنها جنبه نمایشی سیاسی دارد و باید بداند این نمایش‌ها دیگر رنگی برای مردم ندارد.

علی خدادادی آرپناهی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به سخنرانی روحانی در جمع مردم شهر یزد بیان کرد: تمامی افراد اعم از منتقد و همراه دولت، انتظار داشتند روحانی با توجه به مطالبات مردم و دانشجویان استان یزد که در قالب تجمع و بیانیه مطرح کرده بودند، مانند مشکلات بیکاری و اقتصادی پاسخ مناسبی به آنها بدهد.

وی افزود: روحانی نه تنها به مطالبات مردم و دانشجویان استان یزد توجهی نداشت، بلکه حنجره افرادی که در جمع سخنرانی مطالبات به حق خود را بازگو کردند را حنجره آمریکا خواند. رئیس جمهور هم به مردم این استان بی‌اعتنایی کرد و هم آنها را مورد توهین و تحقیر قرار داد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و معیشتی تنها محدود به استان یزد نمی‌شود و شامل کل مردم کشور است، گفت: روحانی با بی‌توجهی به مشکلات اقتصادی نه تنها به مردم استان یزد بلکه به تمامی مردم ایران توهین کرده است.

وی ادامه داد: قوه قضاییه با عملکرد مناسب خود در مبارزه با مفسدان اقتصادی ظاهراً باعث آزار روحانی و هم طیف‌های وی شده است؛ زیرا او از حجت‌الاسلام رئیسی می‌خواهد تنها با دانه‌ریز‌های فساد اقتصادی مبارزه نکند و سراغ دانه‌درشت‌ها نیز برود. روحانی با این سخنان نشان داد که فریدون جزو دانه‌‌درشت‌های فساد اقتصادی در کشور است.

نمایش سیاسی روحانی دیگر رنگی ندارد

به گفته خدادادی‌ آرپناهی؛ سفرهای روحانی و هیئت همراهش به استان‌های کشور تنها جنبه یک شوی سیاسی را دارد، که باید به وی بگویم این شو دیگر رنگی برای مردم ندارد. مردم مطالبات اقتصادی و معیشتی خود را تا زمان رسیدن به آنها پیگیری می‌کنند.

این فعال دانشجویی افزود: جریان دانشجویی زمانی که از سفر رئیس جمهوری به استان یزد اطلاع یافت، با توجه به مشکلات مردم این استان از رئیس جمهور برای حضور در دانشگاه دعوت به عمل آورد تا وی پاسخگوی مطالبات و درخواست‌های مردم و ارائه راه حل مشکلات باشد.

وی ادامه داد: مردم و دانشجویان استان یزد تنها از شخص رئیس جمهور به عنوان یک مسئول، حل شدن مشکلات استان را مطالبه دارند و همچنین پیگیر وعده‌های وی هستند. به‌عنوان مثال روحانی گفته بود که آب خلیج فارس را به یزد می‌آورد و صنعت کشاورزی را در این استان دوباره رونق می‌دهد که تاکنون این امر محقق نشده است.

خدادادی آرپناهی با بیان اینکه استان یزد جزو استان‌های غنی از ذخایر معدنی کشور است، گفت: شهر یزد از لحاظ صنعت و معدن پیشرفته است؛ همچنین نیروی‌های انسانی با استعدادی در این استان وجود دارند که دولت می‌تواند از علم آنها نهایت بهره‌برداری را انجام دهد؛ اما متاسفانه شاهد هستیم دولت هیچ برنامه‌ای برای به کارگیری این سرمایه انسانی ندارد.

استان یزد در جایگاه دوم بیکاری در کشور

این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه استان یزد دومین استان دارای نرخ بیکاری در کشور است، گفت: استان یزد تا چهار سال پیش جزو استان‌هایی بود که مشکل بیکاری جوانان را نداشت؛ اما دولت تدبیر و امید با درایت خاص خود استان یزد را به عقب پیش راند.

وی افزود: دانشجویان در تجمع مقابل استانداری وقتی پلاکارد حاوی نرخ بیکاری استان یزد را نشان دادند، بسیاری از مردم و نخبگان این شهر نیز باور نداشتند که این شهر با وجود این جوانان مستعد و ذخایر معدنی این رتبه بیکاری را در کشور داشته باشد.

خدادادی آرپناهی با بیان اینکه در چند سال اخیر بسیاری از کارخانه‌های استان یزد تعطیل شدند، گفت: روحانی در سفر قبلی خود به استان یزد وعده ایجاد رونق اقتصادی در این استان را داده بود؛ اما تعطیلی کارخانه‌ها، رکود بازار مسکن و بیکاری را نشان می‌دهد که دولت در تحقق وعده‌های خود موفق نبوده است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد به جلسه مسئول دفتر رئیس جمهور با مسئولان در استانداری استان یزد اشاره کرد و گفت: برخی دانشجویان به نمایندگی از قشر فرهیخته و دانشگاهی در این نشست قرار بود صحبت کنند؛ اما متاسفانه 15 نفر از قبل گزینش شدند که هرکدام 3 دقیقه زمان برای صحبت در اختیار داشتند.

وی اضافه کرد: متاسفانه در دیدار مسئولان و دانشجویان استان یزد با واعظی، تنها چند نفر از 15 نفر صحبت کردند که آنها نیز موافق سیاست‌های دولت هستند و واضح است که گزینش شده بودند. افرادی به دانشجو بودن آنها نیز شبهه وارد است؛ زیرا هیچ کدام از اعضای تشکل‌های دانشجویی استان یزد این دانشجویان را نمی‌شناختند.

از نجابت مردمان یزد سوءاستفاده نکنید

به گفته خدادادی، دانشجویانی در جلسه استانداری با مسئول دفتر رئیس جمهور صحبت‌هایی کردند که حرف و درد مردم نبود، بلکه تنها به حرف‌های سیاسی و فرا جناحی بسنده کردند. برای همین اعضای تشکل‌های انقلابی در اعتراض به این صحبت‌ها جلسه را ترک کردند.

این دانشجوی دانشگاه یزد در پایان خاطرنشان کرد: ما دانشجویان استان یزد به مسئولان توصیه می‌کنیم نجابت مردم استان را مورد آزمایش قرار ندهند و از صبوری مردم سوء‌استفاده نکنند. آقای روحانی دانشجویان استان یزد اغتشاش‌گر نیستند، بلکه تنها مطالبات به حقی دارند که وظیفه شما به عنوان خادم مردم، حل مشکلات‌شان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042682

وب گردی

وب گردی