طراحی شهری میدان رازی ، میدان مترو و زیر پل هلال احمر آغاز شد

طراحی شهری 3 پروژه میدان مترو ، میدان رازی و فضای بی دفاع زیر پل هلال احمر با هدف ارتقای کیفی منظر شهر در بخش مرکزی پایتخت، از سوی اداره زیبا سازی شهرداری منطقه 11 آغاز شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 ضمن بیان این مطلب با اشاره به اهمیت سیمای شهر در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان گفت: در حال حاضر 3 پروژه طراحی شهری از سوی اداره زیبا سازی این منطقه در دست طراحی است که شامل پروژه میدان رازی در خیابان کارگر جنوبی، میدان مترو در خیابان جنگ و فضای بی دفاع شهری زیر پل هلال احمر رو به روی بیمارستان شهید فهمیده است.

آبادیان در خصوص طراحی میدان مترو با بیان این که مرمت مهمانسرای تاریخی دانشگاه امام علی (ع) با بنای متعلق به دوران قاجاری از یک ماه پیش آغاز شده است؛ گفت: در پروژه طراحی شهری این میدان کل فضای اطراف به عمق یک پلاک در میدان مترو در دستور کار قرار دارد که تمام ابعاد و زوایای میدان، کف سازی و جداره سازی، المان ها و مبلمان شهری با توجه به هویت تاریخی محل و بنای تاریخی مهمانسرا در حال طراحی است.

شهردار منطقه 11 افزود: در این پروژه حتی تطابق و همجواری و متجانس بودن هواکش مترو با ساختمان مهمانسرا دیده شده است و برای اجرای کف سازی محدوده نیز از مصالح آجر متناسب با بنا استفاده خواهد شد.

آبادیان همچنین در خصوص پروژه طراحی شهری میدان رازی نیز با اشاره به مرمت میدان در سنوات گذشته، از برنامه ریزی برای اصلاح هندسی، جداره سازی، کف سازی و مبلمان شهری خبر داد و گفت: به دلیل قرار گرفتن میدان رازی در بافت فرسوده کلیات طرح پس از بررسی در شورای برنامه ریزی منطقه برای تأیید نهایی به سازمان نوسازی شهر تهران ارسال شده است.

طراحی ارتقای کیفی فضای بی دفاع شهری در زیر پل هلال احمر مقابل بیمارستان کودکان شهید فهمیده نیز از دیگر برنامه هایی است که شهردار منطقه 11 به آن اشاره و اظهار کرد: این پروژه با توجه به تردد خانواده بیماران و مراجعه کنندگان به بیمارستان اهمیت بسیار دارد و قرار است طراحی آن با هدف ارتقای کیفیت محیطی و با استفاده از رنگ های شاد و فضای بازی کودکان انجام شود.

به گفته آبادیان کلیه طرح ها پس از تأیید شورای برنامه ریزی شهرداری منطقه 11 برای تصویب نهایی به سازمان زیبا سازی شهر تهران ارسال شده است و عملیات اجرایی آن در سال آینده آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042695

وب گردی

وب گردی