کمیسیون دانشجویی کنفرانس وحدت در تهران آغاز به کار خواهد کرد

کمیسیون دانشجویی کنفرانس وحدت با حضور ۱۲۰ دانشجو از ۲۵ کشور دنیا و به ریاسترئیس نهاد رهبری در دانشگاه های کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، کمیسیون دانشجویی به عنوان نخستین کمیسیون سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، چهارشنبه ۲۲ آبان ماه و با حضور ۱۲۰ دانشجو از بیش از ۲۵ کشور دنیا در تهران برگزار خواهد شد.

بررسی آخرین اوضاع و احوال کشورهای مسلمان و ارائه راهکارها در خصوص تشکیل یک جبهه واحد در سطح دانشجویان مسلمان دو محور اصلی بحث در این نشست ها این کمیسیون خواهد بود.

آیت الله اراکی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی نیز به عنوان میهمان ویژه در نشست دانشجویان حضور خواهند داشت و جلسه ای نیز بصورت جداگانه با حضور دکتر امیرعبداللهیان معاون بین الملل مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

اوایل آبان ماه فراخوانی جهت ثبت نام عموم دانشجویان و دانشگاهیان از سوی دبیرخانه منتشر شد و بیش از ۶۰۰ دانشجو با ارسال مشخصات و رزومه خود، جهت شرکت در کمیسیون اعلام آمادگی کردند و از این میان ۱۲۰ دانشجو براساس معیار ها و اولویت های علمی و تشکیلاتی انتخاب و دعوت شدند.

اکثر قریب به اتفاق ثبت نام کنندگان، دانشجویان برترین دانشگاه های کشور با رزومه های قوی علمی نظیر مقالات و تسلط بر زبان های خارجی و رزومه تشکیلاتی بسیار خوبی بودند و از کشور های مختلفی هم ثبت نام داشتیم.

دبیران و مسئولان اتحادیه ها و تشکل های بزرگ دانشجویی کشور نیز در این گردهمایی حضور خواهند داشت.

بازدید از موزه و حسینیه جماران، لانه جاسوسی و احتمالا چند مکان علمی تحقیقاتی نیز با هدف ایجاد و تعمیق ارتباط میان دانشجویان ایرانی و خارجی، از دیگر برنامه های این گردهمایی دانشجویی می‌باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042708

وب گردی

وب گردی