سرای نوآوری واحد تهران غرب هم‌زمان با هفته پژوهش افتتاح می‌شود/ برگزاری استارتاپ در راستای نیازمندی‌های سالمندان و معلولان حرکتی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تهران غرب از برنامه‌های این واحد دانشگاهی در هفته پژوهش و راه‌اندازی یک سرای نوآوری خبر داد.

حمید‌رضا رحیمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه‌های این واحد دانشگاهی در هفته پژوهش گفت: سرای نوآوری داده تهران غرب، مقارن با هفته پژوهش افتتاح می‌شود؛ این سرا اولین سرای نوآوری در سطح شهر تهران است که با حمایت مالی بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی می‌شود.

رحیمی درباره حمایت‌های مالی صورت گرفته از این سرای نوآوری گفت: بخشی از هزینه این سرا توسط واحد تهران غرب و سازمان مرکزی تامین شده و بخشی از آن به صورت گرند از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت شده است. معتقدم راه‌اندازی آن اتفاق بسیار خوب و برجسته تهران غرب در هفته پژوهش باشد.

او اضافه کرد: واحد تهران غرب مشتمل بر 4 دانشکده مدیریت، علوم انسانی، فنی مهندسی و هنر معماری است. در دانشکده مدیریت، یک جشنواره یلدا متقارن با هفته پژوهش برگزار خواهد شد؛ همچنین برگزاری یک نمایشگاه صنایع و استارتاپ گردشگری با همکاری سازمان میراث فرهنگی گردشکری و صنایع دستی را در دستور کار داریم.

او ادامه داد: در دانشکده مدیریت 4 عنوان کارگاه تخصصی نیز برگزار می‌شود. در دانشکده علوم انسانی نیز علاوه بر برگزاری سخنرانی‌های علمی و کارگاه‌ها، نمایشگاهی از کتاب برای آثار پژوهشی استادان دایر می‌شود. در دانشکده فنی و مهندسی نیز سخنرانی‌های علمی و تخصصی و برگزاری چندین کارگاه خواهیم داشت. همچنین یک مسابقه زنجیره تامین سلامت نیز برگزار می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با بیان این که در دانشکده هنر و معماری مسابقات پل ماکارونی خواهیم داشت، ادامه داد: در حوزه باشگاه پژوهشگران جوان واحد نیز دو کارگاه تخصصی برگزار می‌شود؛ برگزاری کارگاه‌های مقاله نویسی، شناسایی مجلات و کارگاه‌های ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی با تنوع مختلف در هفته پژوهش از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب است.

او توضیح داد: سرآمد این برنامه‌ها تجلیل از پژوهشگران و استادان برتر در آیتم‌های مختلف از جمله انتخاب استاد برتر از دید پژوهشی، دانشجوی برتر و مولف برتر و غیره است. در قسمت مرکز رشد نیز از بهترین شرکت، تجلیل به عمل خواهد آمد.

رحیمی درباره فاکتورهای انتخاب برگزیدگان نیز گفت: آیتم‌های مختلفی برای انتخاب پژوهشگران و استادان داریم؛ از جمله دریافت رکورد پژوهشی آنها در سه سال گذشته، ثبت اختراع، چاپ کتاب و مقالات آن‌ها، آثار علمی منتشر شده در مجلات معتبر و همچنین شرکت در کنفرانس‌های معتبر به عنوان سخنران برگزیده.

او تاکید کرد: معمولا این آیتم‌ها همان مواردی است که در آیین‌نامه ارتقا نیز وجود دارد و ثبت اختراع، پتنت و جشنواره‌های بین‌المللی را شامل می‌شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در پاسخ به این سوال که چند نوع محصول در نمایشگاه هفته پژوهش خواهید داشت، گفت: محصولات دانش‌بنیان و مراکز رشدمان هنوز در مرحله رشد هستند و هنوز از مراکز رشد استخراج نشده‌اند؛ اما در حال برگزاری یک استارتاپ هستیم که قبل از هفته پژوهش در راستای نیازمندی‌های سالمندان و معلولان حرکتی است.

او توضیح داد: این استارتاپ با همکاری شرکت همیار کوشا و صندوق حمایت بنیاد ملی نخبگان برگزار می‌شود. اختراعاتی که استادان درباره ارائه خدمات به ناتوانان جسمی و حرکتی دارند و به تولید رسیده در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042719

وب گردی

وب گردی