جنایات آمریکا در سرفصل‌های کتب درسی گنجانده می‌شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت  تأیید مصوبه طرح الزام گنجاندن سرفصل جنایات آمریکا در کتاب‌های درسی، هر وزارتخانه موظف است آیین‌نامه‌ای در راستای چگونگی‌ تدوین، نشر و آموزش این سرفصل‌ها را مدنظر قرار دهد.

فرهاد فلاحتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به طرح مجلس شورای اسلامی در زمینه طرح الزام گنجاندن سرفصل جنایات آمریکا در کتاب‌های درسی اظهار کرد: در حال حاضر در کتاب‌های درسی مدارس و برخی از واحد‌های درسی دانشگاه‌ها، مباحثی در زمینه حوزه مقاومت و دشمن‌شناسی وجود دارد. دانش‌آموزان و دانشجویان در کتاب‌های درسی متعددی با حوادثی که در 100 سال اخیر از جمله انقلاب اسلامی در کشور رخ داده است، آشنا می‌شوند.

وی ادامه داد: نسل جدید ما در نظام آموزشی و تعلیم و تربیت هنوز با مباحث اصلی محور استکبار یعنی ایالت متحده آمریکا و جنایاتی که در سراسر دنیا انجام داده است، آشنا نیستند. ضرورت داشت دانش‌آموزان با این موضوعات آشنا شوند. در همین راستا طرح لزوم گنجاندن سرفصل جنایات آمریکا در کتاب‌های درسی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اکثر نمایندگان در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با طرح لزوم گنجاندن سرفصل جنایات آمریکا در کتاب‌های درسی موافق بودند، این قانون برای اجرا به صحن مجلس ارجاع داده می‌شود تا پس از قانونی شدن مصوبه، اجرایی شود.

وی با اشاره به اهداف این طرح گفت: در این طرح به‌دنبال آن هستیم که ارتکاب جنایات ایالات متحده آمریکا در طول تاریخ معاصر نسبت به کشورهای مسلمان و حتی غیرمسلمان در سراسر کشور در مباحث درسی گنجانده شود. این مباحث به طور ویژه بر وقایع انقلاب اسلامی و اتفاقات پیش از وقوع آن متمرکز شده است.

فلاحتی بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته تا عوارض و آسیب‌هایی که آمریکا به دلایل مختلف بر ایران تحمیل کرده است، جزو سرفصل‌های اصلی دروس دانش‌آموزان قرار گیرد؛ همچنین مباحث لازم به‌طور مدون به دانش‌آموزان آموزش داده شود.

وی افزود: افرادی که قرار است تدوین این کتاب‌ها را برعهده گیرند یا بخشی از سرفصل‌ها را در مباحث درسی بگنجانند، باید بر اساس مستندات موجود این اقدام را انجام دهند. از جمله این موارد می‌توان به اسناد چند‌جلدی لانه‌ جاسوسی آمریکا اشاره کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر نسل جدید با حوادث مربوط به جنابات آمریکا آشنایی ندارند، در چنین شرایطی این نیاز احساس می‌شود که با محوریت اسناد لانه جاسوسی موارد مربوط به جنایات آمریکا در کتاب‌های درسی گنجاده شود و در نظام تعلیم و تربیت کشور مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به جزئیات تدوین مباحث به صورت کتاب مجزا یا سرفصل‌های مختلف در دروس مدارس و دانشگاه‌ها اظهار کرد: این موضوع بر‌عهده وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری؛ بهداشت درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش است. حتی دانشگاه‌های خصوصی و غیرانتفاعی که در زیر مجموعه وزارت علوم تعریف شده‌اند نیز باید بر اساس نظام جامع آموزشی، سرفصل‌ها یا کتاب درسی را تعیین کنند. برای این اقدام هر وزارتخانه موظف است آیین‌نامه‌ای در راستای چگونگی‌ تدوین، نشر و آموزش آن در سرفصل‌های کتاب‌ها را در صورت تایید مصوبه مد نظر قرار دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042742

وب گردی

وب گردی