دولت، بنزین را گران کرد و تقصیر قاچاق انداخت

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت زمانی که به دلیل تحریم‌ها نتوانست، نفت خود را بفروشد، برای جبران کسری بودجه تصمیم گرفت به سراغ یارانه‌های پنهان برود و بنزین را گران کند؛ اما دلیلش را قاچاق بنزین به کشورهای دیگر بیان کرد.

گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در مناظره سیاسی «رو در رو» از سلسله نشست‌های انتخاباتی با شاخص‌های نماینده تراز انقلاب اسلامی که بعد از ظهر امروز دوشنبه 20 آبان‌ماه 98 به همت بسیج دانشجویی در دانشگاه صدا‌و‌سیما برگزار شد، اظهار کرد: شفافیت تنها در مجلس دهم به‌صورت گسترده مطرح شده و در مجلس‌های قبلی این چنین با شفافیت به این موضوع پرداخته نشده است.

وی افزود: عدالت و شفافیت، مفاهیم کلانی است و اینکه آنها را مصداقی کنیم، سطح مسئله را نازل کرده‌ایم.

نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مقام معظم رهبری بر شفافیت عملکرد مسئولان به غیر از مسائل نظامی تأکید دارند. مسئولان باید در حوزه‌های تصمیم‌گیری اقتصادی، سیاسی و غیره، دلایل تصمیات خود را برای مردم بازگو کنید.

این مسئول درباره گرانی بنزین عنوان کرد: دولت زمانی که به دلیل تحریم‌ها نتوانست، نفت خود را بفروشد، برای جبران کسری بودجه تصمیم گرفت به سراغ یارانه‌های پنهان برود و بنزین را گران کند؛ اما دلیلش را قاچاق بنزین به کشورهای دیگر بیان کرد که به‌معنای شفاف نبودن است.

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره اموال نامشروع گفت: بر اساس قانون اساسی فساد مالی برای مسئولان جرم محسوب می‌شود. در مجلس دهم به دنبال این هستیم تا نمایندگان اموال خود را قبل از مسئولیت ثبت و رسانه‌ای کنند تا اموال آن‌ها قبل و بعد از مسئولیت برای مردم روشن باشد.

وی افزود: از افراد اصلاح‌طلب که به درستی دولت را نقد می‌کنند، سپاسگذاریم. ما در مجلس دهم نیز بارها با آیت الله شاهرودی، حجت الاسلام رئیسی و حجت الاسلام لاریجانی و افرادی که مسئول و ضابط قضایی و امنیتی هستند، خواسته‌ایم که به فساد و عملکرد نادرست برخی مسئولان رسیدگی کنند.

قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: مجلس قانون‌هایی برای مبارزه با فساد مالی در دستگاه‌ها و شرکت‌های وابسته به دولت تصویب کرده است؛ اما بازهم شاهد اخبار اختلاس در بانک‌ها یا پتروشیمی هستیم که نشان می‌دهد علاوه بر قانون باید تعهد سیاسی نیز بین مسئولان وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه سه آسیب در مجلس دهم باعث می‌شود که این مجلس به خوبی به وظایف خود عمل نکند، گفت: رقابت‌های سیاسی و انتخاباتی افراد بعد از ورود به مجلس نیز ادامه دارد و باعث می‌شود گفتمان‌سازی و جریان‌سازی برای اجماع بر سر منافع ملی صورت نگیرد. عدم صراحت بین نمایندگان وحود ندارد، افراد حرف ها و تصمیم هایی که در لابی می‌گیرند را در صحن بیان نمی‌کنند. زمانی که 2 جناح درگیر می‌شوند؛ عده‌ای منفعت طلب از این شکاف‌ها سوءاستفاده می‌کنند‌.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042755

وب گردی

وب گردی