ضرورت توسعه تعاملات بین‌المللی با کشورهای دوست و همسو

قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در دیدار با هیئت‌رئیسه دانشگاه جامع امام حسین (ع) بر ضرورت توسعه تعاملات بین المللی با کشورهای دوست و همسو تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، حسین سالارآملی در دیدار با هیئت‌رئیسه دانشگاه جامع امام حسین (ع) اظهار کرد: با عنایت به منویات مکرر مقام معظم رهبری درخصوص بین‌المللی شدن علم و فناوری در کشور، ما موظف هستیم تا بستر بین‌المللی سازی آموزش عالی را در کشور فراهم کرده و اجرا کنیم.

قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با بیان اینکه جوامعی موفق خواهند بود که طالب علم باشند، گفت: ما می‌بینیم که مسئولان کشور نه‌تنها بر این امر تکیه می‌کنند بلکه آن را از جوامع دانشگاهی طلب می‌کنند و ما امروز شاهد هستیم که دانشگاه امام حسین (ع) با استناد به این مطالبات به دانشگاهی موفق در تعاملات علمی تبدیل‌شده است و انتظار داریم در ابعاد بین‌المللی و تعاملات علمی نیز سربلند باشد.

وی افزود: دانشگاه امام حسین (ع) همان‌گونه که انتظار می‌رود باید دانشگاهی حکمت‌بنیان و تمدن‌ساز باشد؛ اما به نظر می‌رسد در این روند باید به سه اصل مهم توجه داشته باشد. یکی از این سه اصل آن است که دانشگاه، حلقه وصل میان بخش‌های متفاوت علمی و عملیاتی باشد.

دومین اصل، توجه بیشتر دانشگاه به عملیاتی سازی برنامه‌ها است و اصل سوم نیز که بسیار مهم است، سرازیر شدن دانش و فناوری دانشگاه به سمت اجتماع و جامعه است و تمام این فعالیت‌ها زمانی به نتیجه می‌رسد که از علم روز دنیا بهره بگیریم و دانش و فناوری نوین جهانی را جذب کرده و در اختیار کشورمان و کشورهای همسو قرار دهیم.

رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم گفت: یکی از ویژگی‌های آینده ارتباطات علمی، گذر از سیر تک‌خطی به تعاملات چندوجهی و پیچیده است و ما باید در این روند، ضمن تداوم و حفظ تعاملات و گسترش آن‌ها به نگرانی‌های درست نهادهای امنیتی توجه کنیم.

سالار آملی گفت: فعالیت‌ها و برنامه‌های دانشگاه امام حسین(ع) نشان می‌دهد که این دانشگاه در تداوم و تقویت همکاری‌های علمی بین‌المللی جایگاه ویژه و مهمی دارد و ما از هرگونه پیشنهاد دانشگاه برای تعاملات علمی حمایت می‌کنیم. ضمن آن‌که آمادگی داریم از توانمندی و ظرفیت این دانشگاه‌ها در تعریف و اجرای پروژه‌های مشترک با غیر ایرانیان استفاده کنیم.

حسنی آهنگر، رئیس دانشگاه امام حسین (ع) نیز در این دیدار گفت: هدف اصلی ما در این دانشگاه، تأسیس دانشگاهی حکمت‌بنیان و مبتنی بر تدابیر و منویات امام راحل و مقام معظم رهبری است.

وی ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های راهبردی، ظرفیت‌ها و توانمندی علمی و فعالیت‌های اجراشده در دانشگاه امام حسین (ع) پرداخت و تصریح کرد: گسترش تعاملات علمی بین‌المللی که از جانب مقام معظم رهبری بسیار مورد تأکید قرارگرفته یکی از برنامه‌های راهبردی دانشگاه است.

گفتنی است سالارآملی در ابتدای ورود با حضور بر مزار شهدای گمنام دانشگاه امام حسین(ع)، نسبت به مقام رفیع شهدا ادای احترام کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042763

وب گردی

وب گردی