وعده‌های انتخاباتی بی‌سرانجام، راهی برای رسیدن به قدرت در ایران است

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه سمنان گفت: متاسفانه در عرف سیاسی کشورمان پدیده وعده‌های انتخاباتی بی‌سرانجام به رویه نادرستی برای پیروزی در انتخابات تبدیل شده است.

محمد رمضانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که هر چقدر به انتخابات مجلس نزدیک می‌شویم داغ و پررنگ‌تر نمود پیدا می‌کند، شعار و وعده‌های انتخاباتی کاندیداهاست، گفت: کاندیداهای انتخاباتی باید سخن امام علی(ع) که می‌فرمایند: «شما به انجام درست و صحیح کارها نیازمندتر هستید تا درست و فصیح ادا کردن سخنان» را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند.

وی شهوت به قدرت رسیدن را یکی از بدترین آفت‌ها دانست و گفت: افرادی که دچار این شهوت هستند گاهی برای رسیدن به پست یا مقام هر راهی را امتحان می‌کنند و از ابزار و وسایل زیادی که برای رسیدن به آن وجود دارد، سوء استفاده می‌کنند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه سمنان، شعار و وعده‌های انتخاباتی که غالباً به مرحله عمل نمی‌رسد را یکی از ابزارهای نادرست کاندیدا برای رسیدن به قدرت دانست و گفت: متاسفانه در عرف سیاسی کشورمان پدیده وعده‌های انتخاباتی بی‌سرانجام به رویه نادرستی برای پیروزی در انتخابات تبدیل شده است.

وی ادامه داد: مردم در مرحله اول معیار را بر درست بودن و عملگرا بودن کاندیدا قرار می‌دهند، ولی وقتی مواردی دیده می‌شود که مسئولی یا نماینده مجلس شورای اسلامی به سوال یک دانشجو درباره شفافیت آرا پاسخ «به تو چه» را به دانشجو یا فرد سوال کننده می‌دهد و اعلام می‌کند که این حرف را جدی گفته است، مشخص نمی‌شود که این مسئول هنوز اولویتش که باید احترام به مردم باشد را درک نکرده است.

رمضانی با تاکید بر اینکه نمایندگان و مسئولان در گام نخست باید به مردم احترام بگذارند و خود را خادم آنها بدانند، گفت: مردم کشورمان بسیار انقلابی و خوشبین هستند و باوجود تمامی بدعهدی‌های برخی مسئولان باز هم با شرکت در انتخابات حماسه دیگری خواهند آفرید.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه جواب خوش‌گمانی مردم، بی‌احترامی و نادیده گرفتن آنها نیست، گفت: مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید بدانند که اگر مسئولیت‌های خود را به درستی انجام ندهند و کوتاهی در آن صورت بگیرد، ضرر و زیان آن متوجه مردم خواهد شد.

وی اضافه کرد: کاندیداها باید متوجه باشند که قبول مسئولیت و پست بسیار دشوار است و اگر عمدی یا سهوی در انجام وظایف خود کوتاهی کنند باید در محضر خداوند پاسخگو باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042801

وب گردی

وب گردی