سفر مهیج ناسا به منظومه شمسی

ناسا در سفرهای خود به منظومه شمسی تصاویری ناب و جذاب تهیه کرده است که در گزارش زیر می توان به عظمت فضا پی برد و با زیبایی‌های منظومه شمسی بیشترآشنا شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، منظومه شمسی که زمین ما عضو کوچکی از آن به حساب می‌آید دارای زیبایی‌های زیادی است در ادامه طی تصاویری بخشی از این زیبایی‌ها را به تصویر خواهیم کشید.

عطارد نزدیکترین سیاره به خورشید است که اولین تصویر کلی از آن در سال 2014 منتشر شد.

روز گذشته سیاره عطارد از مقابل خورشید عبور کرد که در تصویر زیر نحوه عبور آن به صورت نقطه به نقطه نشان داده شده است. این اتفاق پیش از این در سال 2016 نیز رخ داده بود.

این نمای رنگارنگ از Caloris basin روی عطارد با داده های فضاپیمای مسنجر ناسا ساخته شده است. فضاپیمای مسنجر در سال 2004 راه اندازی شد و اولین پرواز خود به سوی عطارد را در اوایل سال 2008 انجام داد و در سال 2011 در مدار این سیاره قرار گرفت و سرانجام سال 2015 با برخورد به سطح سیاره کار خود را به پایان رساند.

این تصویر رنگارنگ از زهره مربوط به 5 فوریه 1974 است. فضاپیمای «مارینر 10» ناسا این تصویر را ثبت کرده است. زهره به طور دائم توسط یک حجاب غلیظ از ابرهای پر از دی اکسید کربن پوشانده شده و دمای سطح آن به 900 درجه فارنهایت نزدیک می شود.


کاوش «ماژلان» ناسا در اوایل دهه 1990 از زهره بازدید کرد. تصویربرداری از نمای قطب شمالی سیاره توسط رادارهای نفوذپذیر ابر امکان پذیر شد.

بلندترین کوه ونوس، به نام «Maxwell Montes» در زیر مرکز این تصویر دیده می‌شود این کوه 6.8 مایل (11 کیلومتر) ارتفاع دارد که از کوه اورست نیز بلندتر است.

رصدخانه آب‌وهوای فضای ژرف (Dscovr) ناسا در اواسط سال 2015 تصویر جدیدی از میلیون مایل دورتر زمین نشان داد.

بیشتر انسانها هرگز فرصتی برای بازدید از ماه و نگاه کردن به خورشید و زمین نخواهند داشت اما مدارگرد شناسایی ماه ناسا این کار را کرده است. این تصویر که در سال 2015 گرفته شده نشان می‌دهد زمین در حال بالا آمدن از خطوط موج دار چشم انداز ماه است.

مدارگردهای «وایکینگ 1 و 2» ناسا در دهه 1970 مریخ را بررسی کردند. این تصویرکه در سال 1980 ضبط شده نمایشی از سیاره سرخ است. یک سال در مریخ 687 روز زمین طول می‌کشد.

«الکس مای» یک دانشمند، تصاویر گرفته شده توسط فضاپیمای «جونیور» ناسا از مشتری را در سال 2016 ارتقا داد و این منظره درخشان از گازهای این سیاره را به دست آوردند. ناسا از تصویر به عنوان «Jupiterrise» یاد می‌کند.

فضاپیمای کاسینی ناسا در سال 2016 مجموعه ای از تصاویر زحل را در فاصله 1.9 میلیون مایل (3 میلیون کیلومتر) از سیاره زمین ضبط کرد. این پرتره با زاویه دید عریض همه چیز را از زیبایی‌های زحل نشان می‌دهد.

فضاپیمای «وویجر 2» ناسا در سال 1986 از اورانوس (هفتمین سیاره) این تصویر آبی رنگ را گرفته است. طبق گفته ناسا اورانوس مکانی سرد و دارای 13 حلقه بسیار کمرنگ و 27 قمر کوچک است.

حلقه های بسیار کمرنگ اورانوس و همچنین شفق‌های روشن در یخ‌ها غول پیکر در این تصویر به نمایش در آمده است. این تصویر ترکیبی از تصاویر فضاپیمای «وویجر2» ناسا و مشاهدات تلسکوپ فضایی هابل است.

نپتون این غول یخی دورترین سیاره از خورشید در منظومه شمسی ما است. این تصویر از فضاپیمای «وویجر2» ناسا در سال 1989 گرفته شده است. یکبار چرخیدن این سیاره به دور خورشید 165 سال طول می‌کشد. رنگ آبی این سیاره به دلیل متان موجود در جو آن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042802

وب گردی

وب گردی