40 مقاله در همایش ملی پژوهش‌های ترجمه‌ای قرآن  و عترت واحد تبریز ارائه می‌شود

رئیس دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی واحد تبریزگفت: تعداد 40 مقاله در همایش ملی پژوهش های ترجمه ای قرآن و عترت ارائه خواهد شد.

بهلول سلمانی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از تبریز گفت: همایش ملی پژوهش های ترجمه ای قرآن و عترت در آبان ماه جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار خواهد شد.

رئیس دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی واحد تبریز با اشاره به استمرار این همایش طی سالهای آینده در این دانشگاه گفت: در مدت 6 ماه فراخوانی که داده شد تعداد 120 مقاله از دانشگاههای مطرح کشورچه دولتی و چه آزاد به دبیرخانه همایش ارسال شد که پس از داوری، تعداد 40 مقاله برای ارائه پذیرفته شد.

وی به محورهای همایش اشاره کرد و یادآور شد: چالش های ترجمه قرآن کریم در سطوح مختلف زبان شناختی به زبان های دیگر، بررسی ترجه پذیری و ترجمه ناپذیری قرآن کریم از نظر زبان شناختی و علوم دیگر، رویکردهای بین رشته ای در ترجمه قرآن کریم و سایر متون دینی و مذهبی، روش های و مدل های علمی نقد و ارزشیابی پیشرفته ترجمه قرآن کریم و متون دینی و مذهبی بخشی از محورهای همایش است.

سلمانی با بیان اینکه متاسفانه محملی برای عرضه این کارهای پژوهشی در حوزه عترت و قرآن وجود نداشت، افزود: با برگزاری این همایش ملی خواستیم بگوییم می توان هم رشته زبان خواند و هم در حوزه پژوهشهای عترت هم کار کرد و در این حوزه پایان نامه نوشت.

رئیس دانشکده ادبیات زبان های خارجی دانشگاه آزاد تبریز تصریح کرد: در سایر نقاط کشور در حوزه های علوم قرآنی، مهدویت، نهج البلاغه شناسی و حوزه های دیگر کار شده است و ازشهرهایی چون قم، مشهد، شمال کشور و دانشگاههای دولتی دنبال محملی برای ارائه بودند تا مقالات خود را بفرستند و مطالبشان را بیان کنند و به این دلایل برای نخستین بار به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز این همایش برگزار می شود.

سلمانی بیان کرد: این همایش به مدت یک روز در 22 آبان ماه در سالن شهریار دانشگاه آزاد تبریز برگزار می شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1042805

وب گردی

وب گردی