پیاده‌روی و اهدای خون  توسط دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های شیراز

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز گفت: دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های شیراز سه شنبه 21 آبان از میدان ارم به سمت مرکز انتقال خون را پیاده‌روی کرده و با مراجعه به مرکزخون‌گیری اقدام به اهدای خون خواهند کرد.

حامد علی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از برگزاری پیاده‌روی دانشجویان عضو حوزه‌های بسیج دانشجویی دانشگاه‌های شیراز همراه با عموم دانشگاهیان خبر داد و گفت: دانشجویان سه شنبه 21 آبان از میدان ارم به سمت مرکز انتقال خون نمازی (میدان نمازی) را پیاده‌روی کرده و با مراجعه به مرکز اهدای خون اقدام به اهدای خون خواهند کرد.

وی اضافه کرد: خون و فرآورده‌های خونی یکی از مهم‌ترین نیازهای مراکز درمانی برای نجات جان آسیب‌دیدگان و مبتلایان به بیماری‌های مختلف است و تامین آن یک فوریت پزشکی محسوب می‌شود، لذا با کاهش ذخایر خونی، تامین نیاز بیماران به این ماده حیاتی با چالش مواجه می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز بیان کرد: بسیج با توجه به اخبار از مراکز انتقال خون استان فارس، مطلع شد که ذخایر گرو‌ه‌های خونی در استان فارس و شهر شیراز کاهش یافته است به همین دلیل به عنوان خادمان همیشگی مردم استان فارس، پیش قدم شده‌ایم تا با گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی، اهدای خون را در بین دانشگاهیان و مردم استان فارس همگانی کنیم.

وی با تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ اهدای خون عنوان کرد: مسلما می‌توانیم با افزایش مشارکت انسان‌های متعهد، سالم و نیکوکار، به ویژه دانشجوبان، در این امر انسان دوستانه، پاسخ‌گوی نیاز استان فارس به خون و فرآورده‌های خونی باشیم.

علی‌زاده در پایان با اشاره به اینکه در قرآن و روایات تاکید زیادی بر انفاق و فداکاری شده است، خاطرنشان کرد: مردم ایران با روشن‌بینی دریافته‌اند که اهدای خون سالم یکی از پاک‌ترین انواع انفاق است. همچنین مجموعه بسیج دانشجویی با هدف فرهنگ‌سازی و ترویج معروف پسندیده اهدای خون، به دنبال همراه کردن دانشگاهیان و مردم استان فارس در این امرخداپسندانه است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042816

وب گردی

وب گردی