آماده‌سازی بسته حمایتی برای تسهیل و تسریع ازدواج در شورای عالی انقلاب فرهنگی

معاون سیاسی و فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال نهایی کردن بسته حمایتی برای تسهیل و تسریع ازدواج است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام محمدمهدی صالحی در نشست خبری آغاز ثبت نام بیست‌وسومین دوره ازدواج دانشجویی که با حضور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، امروز سه‌شنبه ۲۱ آبان‌ماه ۹۸ در دفتر مرکزی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد، اظهار کرد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی، کمیته‌ای برای ازدواج و کاهش طلاق تشکیل شد که اولویت به کاهش طلاق اختصاص داده شد. شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال نهایی کردن بسته حمایتی برای تسهیل و تسریع ازدواج است. ما با توجه به تجربه بیست‌وچند ساله طرحی را آماده کردیم. از طرفی جمعیتی چهار میلیونی از دانشجویان وجود دارد که آمادگی لازم را دارد و با کار کارشناسی می‌توان این امر را محقق کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی، طرح مورد نظرمان را تا پایان سال محقق کنیم. این طرح هم در حوزه نرم‌افزاری و آموزشی و هم سخت‌افزاری است.

صالحی بیان کرد: وساطت در گذشته و در دین ما نیز اتفاق می‌افتد. واسطه‌گری گاهی از صفر تا صد کار را شامل می‌شود؛ اما برخی مواقع، موانعی مانند هماهنگ نبودن خانواده‌ها به دلایل نادرست وجود دارد که ورود می‌کنیم و موانع را برطرف می‌کنیم. در واقع به سوی هوشمندسازی با رعایت موازین شرعی و عرفی و رعایت پروتکل‌ها حرکت می‌کنیم.

معاون سیاسی و فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: اجماع نسبی وجود دارد که رویکرد مسئله فرزندآوری باید اساسی باشد. مقام معظم رهبری در ۱۳ آبان به موضوع جمعیت اشاره کردند. مسئله کاهش طلاق و آموزش‌های بد و ازدواج را مد نظر قرار دادیم، یکی از رویکردهای ویژه، توجه به مسئله جمعیت بوده و سیاست‌ ما نیز در این راستاست. جلسه‌ای با مسئولان وزارت بهداشت نیز در این‌باره داشتیم. در ازدواج دانشجویی به مسئله فرزندآوری نیز توجه می‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042832

وب گردی

وب گردی