جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور اعضاء برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام ابراهیم کلانتری در این جلسه با اشاره به اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی در حماسه بزرگ اربعین، گفت: مراسم پیاده روی اربعین یکی از حماسه های بزرگ دینی است و امسال در اوج عظمت خود برگزار شد. دانشگاه آزاد اسلامی نیز سهم بزرگی در خلق این حماسه داشت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به مراسم بزرگداشت روز دانشجو در 16 آذرماه اشاره و تأکید کرد: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت روز دانشجو برنامه های متعدد و ویژه ای برگزار کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از فضاهای مهم سیاسی در کشور است، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری فضای دانشگاه ها باید، فضای آگاهی، معرفت و تحلیل نسبت به مسائل روز کشور، جهان و منطقه باشد. از این رو برگزاری این انتخابات بهترین فرصت است تا چنین فضایی در چارچوب قانون در واحدهای دانشگاهی ایجاد شود.

در این جلسه احمد صالحی آرا رئیس ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه گزارش عملکردی از اقدامات واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری پیاده روی اربعین پرداخت.

وی، ایجاد موکب در استان های مرزی و مواکب برون مرزی در کشور عراق، ارائه تسهیلات به دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کننده در پیاده روی اربعین، تشکیل کمیته رسانه ای، برپایی ایستگاه های صلواتی و ... را از جمله فعالیت های ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی دانست.

همچنین محمد قربانی گلشن‌آبادی مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه به ارائه برنامه های پیشنهادی اداره کل متبوع خود برای برگزاری مراسم بزرگداشت روز دانشجو پرداخت.

برگزاری کارگاه های تبیینی، فضاسازی تبلیغاتی و محیطی، برگزاری مجمع هماهنگی تشکل های دانشجویی تحت عنوان اردوی وفاق، برگزاری مراسم تکریم دانشجویان نخبه علمی، فرهنگی، تشکیلاتی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برگزاری جشنواره مسابقات ورزشی و ... از جمله این پیشنهادات بود.

گفتنی است؛ در این جلسه در خصوص برگزاری مراسم بزرگداشت روز دانشجو در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مواردی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و سیاست های لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042852

وب گردی

وب گردی