فضای مجازی اصطلاحی غلط است/ توییتر، رسانه‌ترین رسانه است

تحلیل‌گر رسانه و شبکه‌های اجتماعی در دوره تربیت خبرنگاری ترنج، اصطلاح فضای مجازی را اصطلاحی غلط دانست و تفاوت رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌های اجتماعی را اصالت محتوا در رسانه‌های اجتماعی و اصالت تعامل و ارتباط در شبکه‌های اجتماعی دانست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، کارگاه مقدماتی رسانه‌های اجتماعی با حضور پوریا آسترکی، تحلیل‌گر این عرصه در باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران برگزار شد.

آسترکی با بیان آماری از کم شدن تعداد جنگ‌ها و کشته‌ها در سال‌های اخیر، بالارفتن امید به زندگی و کم‌شدن میزان فقر در دنیا از افزایش میزان محتوای منتشر شده در این حوزه‌ها گفت و تاکید کرد: احساس ناامیدی موجود در جامعه به دلیل بمباران مداوم اطلاعات توسط رسانه‌ها به مخاطب است.

وی با اشاره به خطر سوء برداشت در فضای رسانه‌ای ایجاد شده در جامعه این فضا را حتی برای مدیران و نمایندگان مجلس هم خطرناک دانست و گفت: باید به معضلات جدی و اساسی جامعه توجه کرد و درگیر فضای رسانه‌ای پیرامون مسائل خرد نشد.

این تحلیل‌گر رسانه‌های اجتماعی با معرفی شبکه‌های اجتماعی، فیسبوک را بهترین ابزار مطالعه افکار عمومی و توییتر را «رسانه‌ترین رسانه» دانست و دیده شدن، همراه شدن، تعامل سازنده، مبلغ و مدافع شدن را مراحل دستیابی به تعامل مطلوب در شبکه‌های اجتماعی معرفی کرد.

پوریا آسترکی، اصطلاح فضای مجازی را اصطلاحی غلط دانست و تفاوت رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌های اجتماعی را اصالت محتوا در رسانه‌های اجتماعی و اصالت تعامل و ارتباط در شبکه‌های اجتماعی دانست.

گفتنی است کارگاه مقدماتی شبکه‌های اجتماعی در دو روز برای شرکت‌کنندگان دوره ترنج در دو حوزه علمی-دانشگاهی و فرهنگی-اجتماعی در تحریریه شهید باغبانی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران برگزار شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1042890

وب گردی

وب گردی