چینی ها گوجه را هم بنفش کردند

محققان چینی موفق شدند گوجه ای را پرورش دهند که «آنتوسیانین»هایش از گوجه های معمولی بیشتر است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، آکادمی علوم چین اعلام کرده که محققانش توانسته اند گوجه ای سرشار از «آنتوسیانین» پرورش دهند که از لحاظ ژنتیکی اصلاح شده و به رنگ بنفش درآمده است.

آنتوسیانین ها گروهی از رنگدانه های تقویت کننده آنتی اکسیدان فلاونوئیدهای آبی ، بنفش یا قرمز هستند که در گیاهان و سبزیجات یافت می شوند و رنگ آنها را شکل می دهد. برخی از مطالعات حاکی از آن است که مصرف رژیم غذایی دارای آنتوسیانین می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی - عروقی و سرطان را کاهش دهد.

اگرچه بیشتر انواع گوجه فرنگی آنتوسیانین را در این میوه تولید نمی کنند ، اما انواع گوجه فرنگی بنفش «ایندیگو رز» تجمع آنتوسیانین وابسته به نور در پوست را نشان می دهد.

محققان مؤسسه توسعه ژنتیک و زیست شناسی تحت لیسانس CAS، مکانیسم های بیوسنتز آنتوسیانین را در گل رز نیلی مورد مطالعه قرار داده، ژن های مربوط به این فرآیند را شناسایی و گوجه فرنگی هایی با گوشته بنفش تولید کردند که آنتوسیانین ها را هم در پوست و هم در گوشت دارا باشد.

به گفته «لی چوانیو»، محقق برجسته ژنتیک، در این تحقیق ژن های هدف مهمی برای تولید گوجه فرنگی غنی از آنتوسیانین فراهم شده است. وی موفق شد تا از طریق پرده برداری از مکانیسم سنتز آنتوسیانین، ایده های جدید و روش های فنی برای تقویت محتوای آنتوسیانین در محصولات زراعی ارائه دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042907

وب گردی

وب گردی