بارش  برف و باران از پنج‌شنبه در کشور/ آسمان پایتخت شنبه بارانی است‌

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی تازه به کشور از پنجشنبه، گفت: با کاهش محسوس دما از روز جمعه در نیمه غربی و شمالی کشور، بارش برف در مناطق سردسیر و مرتفع نقاط مذکور، پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، صادق ضیائیان، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور گفت: امروز تا پنج‌شنبه در اغلب مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است که همین امر موجب می‌شود شاهد افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و یا پرجمعیت باشیم.

وی با اشاره به بارش متناوب باران، وزش باد شمالی و کاهش تدریجی دما در سواحل خزر و اردبیل از پنج‌شنبه گفت: بعدازظهر جمعه با ورود سامانه بارشی به جنوب‌غرب کشور در استان‌های چهارمحال و بختیاری، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد بارش‌ها آغاز می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از روز پنج شنبه با نفوذ توده هوای سرد به استان‌های ساحلی خزر، بارش باران و کاهش دما در این مناطق شروع خواهد شد.

ضیائیان افزود: روز جمعه فعالیت سامانه بارشی در سواحل دریای خزر تشدید می‌‌شود و بخش‌هایی از شمال غرب، دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور را فرا می‌گیرد و سبب بارش باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی، در مناطق سردسیر و نواحی کوهستانی شمال غرب و ارتفاعات البرز بارش باران و برف و کاهش قابل توجه دما (حدود 5 ‌تا 10 درجه در نیمه شمالی کشور) می‌شود.

و‌ی گفت: در این راستا توصیه می‌شود به دلیل احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان آب، مه آلود شدن جاده‌های کوهستانی، مواج شدن دریای خزر و وزش تند بادهای لحظه‌ای، احتیاط هنگام تردد در مناطق کوهستانی به دلیل لغزندگی جاده و مه‌آلود بودن در دستور کار باشد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی به کشاورزان توصیه کرد تسریع در برداشت محصولات و تسریع در انجام کشت پاییزه را در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به تقویت سامانه بارشی از روز شنبه در جنوب غرب افزود: روز شنبه در شمال‌غرب دامنه‌های جنوبی البرز شامل استان‌های قزوین، تهران و البرز و همچنین غرب کشور بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده فعالیت سامانه بارشی در نوار غربی کشور تشدید می‌شود و گستره بارش‌ها مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز را هم دربرمی‌گیرد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه شدت بارش‌ها در مازندران و گیلان، روز شنبه در استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد و جنوب خوزستان و روز یکشنبه بیشینه بارش‌ها در لرستان، خوزستان، ایلام و آذربایجان غربی خواهد بود.

وی افزود: با کاهش محسوس دما از روز جمعه در نیمه غربی و شمالی کشور که بین 6 تا 8 درجه خواهد بود، بارش برف در مناطق سردسیر و مرتفع مناطق مذکور پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی مناطق زلزله‌زده گفت: سرما در این هفته در نواحی زلزله‌زده ماندگار است و در میانه کمینه دما بین 3 تا 7 درجه زیر صفر و در سراب بین 8 تا 11 درجه زیر صفر پیش‌بینی می‌شود ضمن آنکه در 3 روز آینده آسمان در این مناطق صاف خواهد بود اما از بعدازظهر جمعه تا دوشنبه آینده در این مناطق افزایش ابر و بارش پراکنده باران و برف همچنین کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت،‌گفت: آسمان تهران فردا صاف و غبارآلود است و روزهای پنج‌شنبه و جمعه نیز آسمان تهران نیمه‌ابری است اما از شنبه بارش باران در تهران پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان اضافه کرد: فردا اهواز با بیشینه دمای 30 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 9 درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود، همچنین روز آینده کمینه دما در 13 استان صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1042920

وب گردی

وب گردی