برخی افراد دانشجوی بدون تفکر و منفعل می‌خواهند

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز گفت: جریان‌های سیاسی احزاب و باندهای سودجو عمدتاً ترویج کنندگان تفکر تسلیم سیاسی بودن محض دانشجویان، و تنها درصدد کسب قدرت به هر وسیله هستند.

سید محمدحسین موسوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اینکه دو دیدگاه در رابطه با انجام فعالیت‌های سیاسی دانشجویان وجود دارد، گفت: برخی افراد معتقد هستند دانشجویان باید صرفاً در ایام تحصیل خود به فکر تحقیق و پژوهش باشند و برخی دیگر علاوه بر فعالیت‌های علمی، بر فعالیت‌های دیگر دانشجویان تاکید دارند.

وی به سخنان مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان در سخنان خود می‌فرمایند؛ «نسل جوان دانشجو اجازه نخواهد داد که دانشگاه خانه امن دشمنان این ملت و فریب‌خوردگان بیگانه شود»، متاسفانه برخی افراد و احزاب، دانشجوی سیاسی پیرو و فاقد درک و بینش سیاسی می‌خواهند، تا به عنوان ابزار و وسیله افکار آنها را در سطح دانشگاه تبلیغ کنند و به اصطلاح به عنوان توپخانه و مهمات سیاسی عمل کنند.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز افزود: جریان‌های سیاسی، احزاب و باندهای سودجو عمدتاً ترویج کنندگان تفکر تسلیم سیاسی بودن محض دانشجویان تنها به دنبال کسب قدرت به هر وسیله‌ای هستند. که با استفاده از جایگاه مهم دانشگاه و موقعیت حساس دانشجویان، اهداف نامشروع و غیرقانونی خود را حتی با نادیده گرفتن امنیت، منافع ملی، آینده تحصیلی، شغلی و سیاسی دانشجویان، در جهت تضعیف نظام اسلامی و مردم کشورمان تعقیب می‌کنند.

وی ادامه داد: افرادی که دانشجوی سیاسی صرف می‌خواهند، در واقع رویکرد واقع‌بینانه به جایگاه دانشگاه و دانشجو و نقش مهم آن در ساختارهای کشور ندارند. دانشجویان باید بتوانند در حفظ استقلال و مشارکت سیاسی کشور کوشا باشند.

موسوی با تاکید بر لزوم مشارکت سیاسی دانشجویان با علم و بینش بیان کرد: دانشجویان به همراه مردم براساس آموزه‌های اسلامی و با مراجعه به مبانی دینی که مشارکت سیاسی را یک حق و تکلیف می‌داند، نباید نسبت به مسائل سیاسی کشور خود بی‌تفاوت باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاه نقش مؤثری بر سایر ساختارهای جامعه دارد، گفت: بسیاری از دانش آموختگان دانشگاه در آینده وارد بازار کار، عرصه اجتماعی و مدیریتی کشور خواهند شد. از این رو رفتار و جهت‌گیری‌های آنها در قبال مسائل سیاسی کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

موسوی با اشاره به اینکه مشارکت سیاسی مردم از ملاک‌های توسعه، پیشرفت و کارآمدی نظام محسوب می‌شود، گفت: هر اندازه مردم و به ویژه طبقات تحصیل کرده در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها و به عهده گرفتن مسئولیت‌ها سهم بیشتری داشته باشد، توسعه و پیشرفت و کار‌آمدی در کشورمان بیشتر خواهد بود.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز عنوان کرد: ارتباط مشارکت سیاسی با بحث توسعه سیاسی به حدی است که برخی از متفکران پارامتر اصلی توسعه سیاسی را مشارکت سیاسی دانسته‌اند و بر این اساس نظام‌های سیاسی را تقسیم کرده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دانشجو نباید سیب زمینی باشد! خصوصا در برهه‌‌های حساس و تاریخی یک کشور که عده‌ای هر چند اندک بخواهند از دانشجویان استفاده ابزاری کنند. دانشجویان باید بدانند حضور در محیط دانشگاه با عنوان «قشر خاکستری» شاید کاری بس نا‌بخردانه باشد!

انتهای پیام/

کد خبر: 1042934

وب گردی

وب گردی