استان کرمانشاه مصداق وحدت شیعه و سنی در کشور است/ وحدت اسلامی عامل اقتدار مسلمانان در جهان

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فنی کرمانشاه گفت: کُردها چه شیعه و سنی سال‌هاست در استان کرمانشاه با وحدت و دوستی کامل در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، به گونه‌ای که می‌توان کرمانشاه را نمونه عینی وحدت شیعه وسنی در کشور معرفی کرد.

حاتم خسروی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اهمیت ویژه هفته وحدت در بین امت اسلامی بیان کرد: پیامبر اعظم(ص) وحدت امت اسلامی را از راهبردهای بنیادین اقتدار امت اسلامی در تمام زمان‌ها و مکان‌ها دانسته است و برای برپایی و تحقق بخشیدن آن تلاش‌ها بسیاری کرده است.

وی درباره اهمیت هفته وحدت عنوان کرد: علمای شیعه و سنی با تعیین و نام‌گذاری هفته وحدت، راه نفوذ دشمنان اسلام برای ایجاد تفرقه بین مسلمان و شبهه بین شیعه و سنی را مسدود کرده‌اند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فنی کرمانشاه ادامه داد: دشمنان اسلام همیشه در پی ایجاد تفرقه در کشورهای مسلمان بودند، تا بتوانند با تفرقه و ایجاد درگیری‌های مذهبی به منافع خود دست یابند.

دعوت اسلام به صلح و دوستی تمام جهانیان

وی با بیان اینکه به وسلیه تقریب مذاهب و ملل و با شعار «وحدت طلبی» می‌توان جهان را به سوی حاکمیت توحیدی هدایت کرد و بشر را از ظلمت و جاهلیت نجات داد، گفت: اسلام نه تنها بر وحدت مسلمان تاکید دارد، بلکه تمامی افراد جهان را به صلح و دوستی دعوت می‌کند.

خسروی با تاکید بر اینکه یکی از زیباترین و والاترین واژه‌ها؛ وحدت و برادری است، گفت: اسلام به عنوان مکتب جامع و جاوید، فعالیت‌های خود را به قوم و ملت خاصی محدود نکرده و اتحاد امت اسلامی را رأس برنامه‌های سیاسی و اجتماعی خود قرار داده است.

وحدت اسلامی عامل اقتدار مسلمانان

این فعال دانشجویی وحدت اسلامی را قوی‌ترین عامل توانمندی و اقتدار امت اسلامی دانست و گفت: دشمنان و استعمارگران خارجی و داخلی در برنامه‌های مختلف قصد داشته‌اند که این وحدت را از بین ببرند تا منابع و ثروت‌های ملل اسلامی را به غارت ببرند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام و انقلاب سعی در فرو ریختن و نابودی اعتماد و فضای برادری حاکم میان ملل اسلامی را دارند، گفت: متأسفانه برخی از سران کشورهای اسلامی نیز با بی‌درایتی در زمین دشمنان وحدت اسلامی بازی می‌کنند.

استان کرمانشاه نمونه واقعی اتحاد شیعه و سنی

به گفته خسروی، ما مردم کُرد چه شیعه و سنی سال‌ها است در استان کرمانشاه با وحدت و دوستی کامل در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، به گونه‌ای که می‌توان کرمانشاه را نمونه عینی وحدت شیعه وسنی در کشور معرفی کرد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فنی کرمانشاه در تکمیل سخنان خود گفت: مسئولان کشورهای اسلامی و مسلمانان با هوشیاری خود باید با دسیسه‌های دشمن که اتحاد مسلمانان را نشانه گرفته‌اند، مبارزه کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما دانشجویان انقلابی کُرد هفته‌ بزرگ وحدت را که به فرموده رهبر انقلاب‌ «یکی از کارهایی‌ که باید انجام بگیرد پیشگیری از آثار تفرقه در چه محیط شیعه و چه در محیط سنی است.» را گرامی می‌داریم و روز گذشته در مراسمی از ماموستا ملا محمد محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه و حجت‌السلام سجاد کریمی نمایندگی ولایت فقیه سپاه ناحیه کرمانشاه تقدیر به عمل آورده‌ایم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042942

وب گردی

وب گردی