80 درصد نیروهای آموزش و پرورش تا سال 1402 بازنشسته می‌شوند

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان گفت: 80 درصد نیروهای آموزش و پرورش تا سال ۱۴۰۲ بازنشسته می‌شوند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، رضا کچوئیان در نشست با اعضای شورای صنفی، کانون‌ها و انجمن‌های علمی و تشکل‌های دانشجویی استان اصفهان گفت: در تلاش هستیم با تشکیل جلسات هم‌اندیشی و تعاملی دغدغه‌های مربوط به تربیت دانشجوهایی مستعد را به بحث بگذاریم تا به ایجاد جامعه‌ای سالم کمک‌ کرده باشیم. امیدوار هستیم که بتوانیم با تربیت نیروی انسانی سالم یادگیرندگان و یاددهندگان خوبی را به جامعه تحویل دهیم چرا که امروزه چشم امیدواری بسیاری از مردم به دنبال ماست. همچنین که مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور کشور نیز به دنبال آن هستند تا با تربیت معلمانی دلسوز جامعه آرمانی را به دنیای واقعی نزدیک‌تر سازیم.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان افزود: امروزه از یک بی‌اخلاقی خاصی در جامعه رنج می‌بریم که متاسفانه غرق در آمال و خواسته‌های خود می‌شویم و از حقیقت پیش رو غافل می‌مانیم. بنابراین در بسیاری از مواقع ما در قضاوت‌های خود و احکامی که صادر می‌کنیم باید توجه داشته باشیم که هر چیز نیازمند فراهم شدن زیرساخت‌های آن است و برطبق آن عمل کنیم.

وی ادامه داد: بهترین راهکار برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مهیاکردن شرایط برای تحقق فرصت‌های بزرگ است و دانشجویان باید توجه کنند که برخی پارامتر‌ها در کنترل رییس دانشگاه‌ و مراکز و پردیس‌ها نیست که باید این موضوع را به عنوان حقیقت بپذیریم. اولین و مهم‌ترین انتخاب شما دانشجویان انتخاب شغل‌تان بوده است که حرفه معلمی را انتخاب کرده‌اید که این مسئولیت سنگین را بر دوش ما نهادید که به لحاظ منابع انسانی و امکانات شما را حمایت کنیم.

کچوئیان گفت: در بین سخنان دانشجویان خوشحال شدم که گله‌ای از استادان دانشگاه نشد و اختصاصا کم‌ و کسرها و نواقص‌های موجود بیان شد.

می‌خواهیم غیر از مهارت‌آموزان، بقیه دانشجومعلمان نیز در آزمون اصلح شرکت کنند

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان گفت: بیش از ۸۰ درصد نیروهای آموزش و پرورش تا سال ۱۴۰۲ بازنشسته می‌شوند و توصیه مقام معظم رهبری این است که باید جایگزین آن‌ها از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان باشند که وارد آموزش و پرورش می‌شوند، بنابراین ما پیشنهادی را به شورای آموزش عالی دادیم‌ که فقط مهارت‌آموزان در آزمون اصلح شرکت نکنند و بقیه دانشجومعلمان نیز بتوانند شرکت کنند.

سال آینده 25 هزار دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند

وی گفت: شیب صعودی جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان‌ با توجه به نیاز آموزش و پرورش صورت می‌گیرد. در سال آینده نیز حدود ۲۵ هزار دانشجو باید جذب دانشگاه فرهنگیان شوند. در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که در بسیاری از استان‌ها طرح ۱۰۰/۳۱ اجرا می‌شود بدین معنا که هر استان ۱۰۰ هکتار زمین برای ساخت دانشگاه فرهنگیان درنظر می‌گیرد. دانشگاه فرهنگیان با وزارت آموزش و پرورش بر سر کسری‌های حقوق دانشجویان در رایزنی است، چراکه سیاست‌های واحدی هنوز درباره این حوزه در نظر گرفته نشده است و دراین باره بارها از وزارت خواستار شدیم که درصدد برطرف کردن این مشکل بربیایند و جوابگوی نیروی انسانی خود باشند.

معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان گفت: وام دانشجویی به دانشجویانی باید پرداخت شود که از مزایایی برخوردار نیستند و استفاده نمی‌کنند چراکه کشور متاثر از کم و کسری‌های بودجه است و در شرایطی هست که دانشجویان حقوق دریافت می‌کنند که البته مطمئن باشید اگر شرایط معقول شود مشکلات نیز برطرف می‌‌شود. خوشبختانه توانستیم جامعه خیرین را تشکیل دهیم که بتوانند به نوعی به دانشگاه فرهنگیان یاری برسانند و مشکلات را برطرف کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042948

وب گردی

وب گردی