تحقق عدالت آموزشی ارتباط تنگاتنگی با فرهنگ و آموزش جامعه دارد

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌ و پرورش محقق شدن عدالت در یک جامعه را دارای ارتباط تنگاتنگی با فرهنگ و آموزش آن کشور دانست و تاکید کرد جایگاه رفیع آموزش و وجود استعدادهای سرشار و توانمند وجود عدالت را بیشتر ضروری می‌سازد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، رضوان حکیم‌زاده در جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش این استان با تعریف عدالت آموزشی به تشریح دلایل مهم بودن عدالت آموزشی پرداخت و گفت: از مصادیق عدالت آموزشی برخورداری همه دانش‌آموزان از حق تحصیل است و می‌تواند آموزش و پرورش ما را در همه حوزه‌ها دچار تحول کند و زمینه بروز استعدادها و توانمندی‌ها را در سطح کلان فراهم آورد.

وی ادامه داد: محقق شدن عدالت در یک جامعه، ارتباط تنگاتنگی با فرهنگ و آموزش آن کشور دارد و جایگاه رفیع آموزش و وجود استعدادهای سرشار و توانمند وجود عدالت را بیشتر ضروری می‌سازد. عدالت آموزشی دارای سه بعد کمی، کیفی و تربیتی است که می‌تواند فردای روشنی را برای فرزندان این دیار به ارمغان آورد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌ و پرورش افزود: در بعد کمّی عدالت آموزشی باید شرایط آموزش برای همه دانش‌آموزان کشور بدون در نظر گرفتن جنسیت، نژاد، قوم، فرهنگ و زبان مهیا شود و همچنین در بعد کیفی عدالت آموزشی فرصت برابری از لحاظ کیفیت آموزشی (معلم، تراکم کلاس، فضا، تجهیزات امکانات و کیفیت همسالان) برای تمامی دانش‌آموزان فراهم شود.

حکیم‌زاده در تعریف عدالت تربیتی گفت: تمامی دانش‌آموزان کلاس برای ما مهم هستند.

وی رسیدگی به وضعیت دانش‌آموزان عشایر را جلوه‌ای از عدالت آموزشی دانست و گفت: وزیر آموزش و پرورش نیز نسبت به این موضوع اهتمام ویژه‌ای دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042950

وب گردی

وب گردی