شکایت دانشجویان از نماینده مجلس تا بی‌احترامی حراست دانشگاه علامه به اصحاب رسانه

«بی‌احترامی حراست دانشگاه علامه طباطبایی به اصحاب رسانه، درخواست پایان دادن به حصر مردم کشمیر، انتقاد به عملکرد صدا‌و‌سیما» از جمله مهم‌ترین عناوین تشکل‌های دانشجویی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اخبار تشکل‌های دانشجویی در هفته‌ای که گذشت از تاریخ 18 تا 24 آبان‌ماه، شامل بیانیه، نامه، مصاحبه، تجمع و غیره است که در بسته خبری با عنوان یک هفته با تشکل‌های دانشجویی توسط گروه دانشگاه ایسکانیوز منتشر می‌شود.

از جمله مهم‌ترین عناوین آن می‌توان به «بی‌احترامی حراست دانشگاه علامه طباطبایی به اصحاب رسانه، درخواست اعزام گروهی از دانشجویان برای بازدید از زندگی مردم کشمیر، انتقاد به عملکرد صدا‌و‌سیما» اشاره کرد.

نامه شکایت دانشجویان از علی مطهری به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس رسید

علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی در مراسمی به مناسبت 13 آبان در دانشگاه شهید بهشتی به دانشجویی که عملکرد وی را مورد انتقاد قرار داده بود، توهین کرد.

نامه شکایت دانشجویان از علی مطهری درباره توهین به یکی از دانشجویان در دانشگاه شهید بهشتی به هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس تحویل داده شد.

حصر زنان و کودکان مسلمان ساکن کشمیر باید به اتمام برسد

با توجه به اینکه مسلمانان منطقه کشمیر در یک سال گذشته بارها مورد کشتار فجیعانه توسط نظامیان و بودایی‌های این کشور قرار گرفته‌اند که نسبت به گذشته شدت بیشتری داشته است؛ دانشجویان پیگیر وضعیت زندگی و امنیت آنها شدند.

محمد صادق کربلایی‌زاده دبیر مجمع دانشجویان حزب‌الله دانشگاه علم‌و‌صنعت در گفت‌و‌گو با ایسکانیوز با اشاره به سخنان سفیر هند در مصاحبه با یکی از مطبوعات ایران(کیهان) اظهار کرد: این مسئول هندی مدعی شده است که مسلمانان این کشور در صلح، آرامش و امنیت زندگی می‌کنند؛ در حالی که ما به واسطه ارتباطاتی که با دانشجویان هندی داریم، مطلع هستیم مسلمانان همچنان در محاصره نظامیان این کشور قرار دارند.

وی ادامه داد: حال که مسئولان هندی ادعا دارند که مسلمانان در این کشور مشکلی ندارند، ما از دانشجویان عضو مجمع دانشجویان حزب‌الله از سفیر هند در ایران درخواست داریم برای روشن شدن حقیقت این موضوع، مقدمات حضور هیئتی از فعالان دانشجویی ایران به همراه گروهی رسانه‌ ها را برای بازدید از مناطق مسلمان‌نشین کشور هند به ویژه منطقه کشمیر فراهم کند تا واقعیت را از نزدیک مشاهده و به عموم مردم ایران و جهان گزارش دهند.

صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران باید مدل الگوسازی خود را اصلاح کند

اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در بیانیه‌ای تفصیلی عملکرد سازمان صداو‌سیما را مورد بررسی قرار داد.

دانشجویان در این بیانیه عنوان کردند که با توجه به عملکرد صدا و سیما در زمینه چهره‌پردازی و الگوسازی، شاهد آن هستیم زندگی افرادی که هیچ ارزش علمی و هنری ندارند به عنوان چهره‌های شاخص به مخاطب تحمیل می‌شود. برنامه‌های تولیدی چند سال اخیر نشان می‌دهد که این مدل چهره‌سازی منفی نه تنها کاهشی نداشته، بلکه با کشیده شدن آن به شبکه‌های اصلی، تلاش بسیاری جهت اشاعه سبک زندگی سلبریتی‌ها شکل گرفته است!

اعضای اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی اعتقاد دارند که صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باید مدل الگوسازی خود را اصلاح کند. باید بداند الگوی در شأن جوان و خانواده ایرانی، هر بازیگر، خواننده و فوتبالیستی نیست بلکه فرهیختگان، شهدای انقلاب، کارآفرینان و معلولان موفق الگوهای واقعی این مرز و بوم هستند. الگوپذیری از این اشخاص می‌تواند سبب تزریق انگیزه و نشاط برای دستیابی به موفقیت‌های بزرگتر و نهایتا بالا رفتن کیفیت زندگی افراد جامعه شود.

آقای روحانی نمایش سیاسی شما دیگر رنگی ندارد/ از صبوری مردم استان یزد سو‌ءاستفاده نکنید

علی خدادادی آرپناهی دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد در گفت‌و‌گو با ایسکانیوز با اشاره به سخنرانی روحانی در جمع مردم شهر یزد بیان کرد: تمامی افراد اعم از منتقد و همراه دولت، انتظار داشتند روحانی با توجه به مطالبات مردم و دانشجویان استان یزد که در قالب تجمع و بیانیه مطرح کرده بودند، مانند مشکلات بیکاری و اقتصادی پاسخ مناسبی به آنها بدهد.

وی افزود: روحانی نه تنها به مطالبات مردم و دانشجویان استان یزد توجهی نداشت، بلکه حنجره افرادی که در جمع سخنرانی مطالبات به حق خود را بازگو کردند را حنجره آمریکا خواند. رئیس جمهور هم به مردم این استان بی‌اعتنایی کرد و هم آنها را مورد توهین و تحقیر قرار داد.

علی خدادادی آرپناهی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و معیشتی تنها محدود به استان یزد نمی‌شود و شامل کل مردم کشور است، گفت: روحانی با بی‌توجهی به مشکلات اقتصادی نه تنها به مردم استان یزد بلکه به تمامی مردم ایران توهین کرده است. سفرهای روحانی به استان‌های کشور تنها جنبه نمایشی سیاسی دارد و باید بداند این نمایش‌ها دیگر رنگی برای مردم ندارد.

بی‌احترامی حراست دانشگاه علامه طباطبایی(ره) به اصحاب رسانه

بسیج دانشجویی دانشکده ارتباطات دانشگاه‌ علامه طباطبایی(ره) نشستی با موضوع بررسی گفتمان رسانه‌های داخلی و خارجی در مواجهه با تحولات منطقه با عنوان جنگ روایت‌ها پیش از ظهر امروز در دانشگاه برگزار کرد.

این نشست در حالی برگزار شد که بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی طبق روال گذشته نام خبرنگار و خبرگزار‌ی‌ها را از یک روز قبل به صورت مکتوب در اختیار حراست و معاونت فرهنگی دانشگاه قرار داده بود؛ اما در اقدامی دور از انتظار حراست خواهران دانشگاه علامه طباطبایی از ورود اصحاب رسانه به دانشگاه برای حضور در مراسم جلوگیری به عمل آورد.

حراست خواهران دانشگاه علامه طباطبایی حتی با حضور مسئول بسیج دانشجویی دانشکده ارتباطات و توضیحات وی مبنی بر اینکه اسامی خبرنگاران را به حراست داده و مشکل اداری از سوی آنها بوده است، اجازه ورود به خبرنگار را بعد از حدود 35 دقیقه معطلی نداد.

دوره تکمیلی همایش آموزشی فانوس راه ۲ اتحادیه جامعه اسلامی برگزار می‌شود

دوره تکمیلی همایش آموزشی فانوس راه(۲) اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با عنوان گام سوم از دومین دوره این سلسله همایش‌ها در تاریخ 22 تا 24 آبان ماه در محل دفتر مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شد.

افراد شرکت کننده در این دوره سرحلقه‌های کشوری در حوزه زن و خانواده محسوب می‌شوند که به جریان‌سازی مسائل زن و خانواده در سطح دانشگاه می‌پردازند.

جزوه گام به گام تشکیل مراکز پژوهشی منتشر شد

جزوه «گام به گام تا تشکیل مراکز پژوهشی و هسته‌های مسئله‌محور» توسط کالک (سامانه‌ مدیریت تشکل‌های دانشجویی کشور) منتشر شد.

همچنین مجموعه‌ حاضر شامل تجربیات شکل‌گیری و پیشرفت پنج مرکز پژوهشی‌ است که درون بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور شکل گرفته‌اند و با گسترش و توسعه در حوزه کاری خود، اکنون به مجموعه‌های مستقل تبدیل شده‌اند.

لازم به ذکر است تمایز جزوه‌ «گام به گام تا تشکیل مراکز پژوهشی و هسته‌های مسئله‌محور»، مجموعه‌ از نکات کاربردی‌ است که در کنار بخش‌های مختلف آن، تجربه هر مرکز نیز اضافه شده‌ است.

استان کرمانشاه مصداق وحدت شیعه و سنی در کشور است/ وحدت اسلامی عامل اقتدار مسلمانان در جهان

حاتم خسروی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فنی کرمانشاه به مناسبت هفته وحدت گفت‌وگویی با خبرنگار ایسکانیوز انجام داده و از لزوم وحدت بین شیعه و سنی گفته است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فنی کرمانشاه گفت: مسئولان کشورهای اسلامی و مسلمانان با هوشیاری خود باید با دسیسه‌های دشمن که اتحاد مسلمانان را نشانه گرفته‌اند، مبارزه کنند.

وی اضافه کرد: ما دانشجویان انقلابی کُرد هفته‌ بزرگ وحدت را که به فرموده رهبر انقلاب‌ «یکی از کارهایی‌ که باید انجام بگیرد پیشگیری از آثار تفرقه در چه محیط شیعه و چه در محیط سنی است.» را گرامی می‌داریم و روز گذشته در مراسمی از ماموستا ملا محمد محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه و حجت‌السلام سجاد کریمی نمایندگی ولایت فقیه سپاه ناحیه کرمانشاه تقدیر به عمل آورده‌ایم.

قوه قضائیه به مبارزه با مفسدان دانه درشت ادامه دهد

6 تشکل دانشجویی دانشگاه‌های استان یزد در پی سخنرانی روحانی در بین مردم یزد، در بیانیه‌ای خواستار حل مشکلات مردم این استان شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است:‌ توهین و برچسب زدن به منتقدان و مطالبه‌گران مردمی مشکلات، اتفاق نامبارکی بود که در جریان سخنرانی روحانی با مردم یزد اتفاق افتاد که به هیچ وجه شایسته شخص رییس جمهوری ایران نبود و می تواند موجب سوء استفاده دشمنان از ملت ایران شود. همچنین باعث تقویت صدای اختلاف و 2 قطبی سازی شود که از حنجره آمریکا بیرون می‌آید.

جنبش عدالتخواه دانشجویی در این بیانیه آورده است: ما جامعه دانشجویی یزد برای چندمین بار از دولت و استاندازی یزد خواستار پیگیری و حل مشکلات و مطالبات مردم اعم از بیکاری، رکود، مشکل آب هستیم و همچنین از قوه قضاییه نیز می‌خواهیم به مبارزه قدرتمند خود با مفسدان دانه درشت ادامه دهد و به جد پیگیر فسادهای اعلام شده توسط روحانی را در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042973

وب گردی

وب گردی