اصل طرح موضوع چندهمسری مشکوک است/ تشریفات ازدواج به جوانان تحمیل شده است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: گاهی اوقات پسر و دختر، توان آغاز و اداره زندگی ساده را دارند؛ اما توان تأمین تشریفات سنگینی که تحمیل می‌شود را ندارند.

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مشکلات اقتصادی که جوانان را با وجود تمایل، نسبت به ازدواج دلسرد می‌کند، اظهار کرد: دو نکته در این بین مطرح است؛ یکی نیازهای اقتصادی واقعی برای ازدواج و دیگری تشریفاتی است که به زوجین تحمیل شده و ازدواج را برای جوانان سخت‌تر کرده است.

وی ادامه داد: گاهی اوقات پسر و دختر، توان آغاز و اداره زندگی ساده را دارند؛ اما توان تأمین تشریفات سنگینی که تحمیل می‌شود را ندارند. یکی از اهداف برگزاری جشنواره ازدواج دانشجویی، آسان‌سازی ازدواج و ترویج ازدواج آسان و به‌هنگام است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: برخی مواقع، تشرف بعضی از زوجین به مشهد مقدس در قالب جشنواره ازدواج دانشجویی، ماه عسل و نقطه آغاز زندگی تلقی می‌شود؛ سپس زوجین می‌توانند ولیمه‌ای ساده بدهند و بخشی از هزینه‌های آغاز زندگی را کم کنند.

رستمی بیان کرد: بخش دیگر مربوط به فرهنگ‌سازی است که در دوره‌های مختلف از جمله طرح جامع ازدواج تعریف شده و فرهنگ‌سازی ازدواج آسان و به‌هنگام، یکی از برنامه‌های مد نظر ما در این دوره‌ها محسوب می‌شود.

وی درباره مطرح شدن بحث چندهمسری به‌ویژه در فضای مجازی با وجود تعداد بالای جوانان مجرد در جامعه گفت: نسبت به اصل طرح این موضوعات مشکوک هستیم. در مقاطعی می‌بینیم در حالی که مسائل بسیار جدی در جامعه وجود دارد، مانند جوانان فراوانی که نتوانسته‌اند ازدواج کنند، مشکلات اقتصادی مردم و ... به‌یکباره فرد یا مجموعه مجهول‌الهویه‌ای، پوستری را طراحی می‌کند و رسانه هم آن را دنبال می‌کند. به این روش‌ها مشکوک هستیم و فکر می‌کنیم فراموش کردن اولویت‌ها و پرداخت به مسائل غیرواقعی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1042978

وب گردی

وب گردی