لزوم تلاش تشکل‌های دانشجویی برای ایجاد مجمع دانشجویان جهان اسلام

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: تشکل‌های دانشجویی در کشور باید برای ایجاد مجمع دانشجویان جهان اسلام فعالیت بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، شهاب نوروزیان در کمیسیون سی‌و‌سومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که به همت مجمع دانشجویان جهان اسلام و مجمع جهانی تقرب مذاهب اسلامی بعد از ظهر امروز در هتل پارسیان برگزار شد، گفت: ما دانشجویان و مسلمان از ۲۷ کشور دور یکدیگر جمع شده‌ایم که این امر حاکی از وحدت و پیروزیست و شور و شعف ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: تمدن نوین اسلامی با پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد و در حال حاضر ایران پرچم دار این تمدن است.

دبیر سابق انجمن‌های اسلامی اروپا گفت: تمدن سازی شامل سه مرحله است که از جمله آن می‌توان به شکست ساختارهای ناحق موجود، ساختار سازی درست برپایه حق و تغییر موازنه از ظالمان به مظلومان جهان اشاره کرد.

وی افزود: جهان اسلام در عراق، سوریه و لبنان موفق بوده است؛ اما متاسفانه در برخی کشورهای مسلمان مثل یمن مردم دچار رنج و عذاب هستند.

نوروزیان بیان کرد: در حال حاضر جهان اسلام در جنگ نرم و در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، علم و فناوری ضعف‌هایی دارد.

این مسئول سابق عنوان کرد: برای ترویج تمدن اسلامی باید فرهنگ و زبان فرهنگی مشترکی را بین مسلمانان و جهان اسلام ایجاد کنند.
وی خاطرنشان کرد: گسترش تمدن نوین اسلامی نیازمند آموزش‌هایی است که دانشجویان عضو مجمع باید بتوانند در این امر اثرگذارتر عمل کنند.
در ادامه مراسم حجت الاسلام صالحی معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: کمیسیون بین المللی وحدت اسلامی یکی از کمیسیون های دانشجویی به شمار می‌رود که پر نشاط‌ترین و امیدوارترین کمیسیون است.

وی ادامه داد: در حال حاضر با کمک خداوند و وحدت اسلامی، فلسطین مظهر محور مقاومت بوده و مردم مظلوم یمن و کشمیر الهام بخش مقاومت برای جهان اسلام است.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: مقاومتی که از سال‌های قبل شروع شده، با مقاومت امروز متفاوت است؛ زیرا مقاومت امروز هوشمندانه است.

وی ادامه داد: اشتراک مسائل جهان اسلام در ذهن دانشجویان خود نشان می‌دهد که وحدت بین مسلمانان در بهترین حالت خود قرار گرفته است.

حجت الاسلام صالحی بیان کرد: نشانه افول آمریکا و استکبار، گوشه‌گیری آمریکا است. امروزه آمریکا در بین مردم و ملت‌ها منفور است. امیدوارم به زودی همه ما تجربه نماز خواندن در مسجد القصی را تجربه کنیم‌.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان باید آرمان‌های جهان اسلام و واقعیت‌های جهان را با یکدیگر مرتبط کنند و از روی احساسات عمل نکنند.
حجت الاسلام صالحی در پایان گفت: تشکل‌های دانشجویی در کشور باید برای ایجاد مجمع دانشجویان جهان اسلام فعالیت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043013

وب گردی

وب گردی