تعمیر 30 هزار واحد مسکونی در استان‌های سیل‌زده به پایان رسید

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در حال حاضر تعمیر 30 هزار واحد مسکونی در استان‌های سیل‌زده به پایان رسیده است ولی ساخت مسکن برای سیل‌زدگان همچنان ادامه دارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا عسگریان معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره)، درباره آخرین وضعیت ساخت و ساز واحدهای مسکونی در مناطق سیل‌زده به خصوص در استان‌های خوزستان، لرستان و گلستان گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پس از سیل ابتدای امسال کمیته امداد تعمیر 30 هزار واحد مسکونی و همین‌طور احداث 10 هزار واحد مسکونی را عهده‌دار شد.

وی افزود: 90 درصد این واحدهای مسکونی در 3 استان ذکر‌شده هستند که از سوی دستگاه‌های مختلف نیز به کمیته امداد برای احداث این واحدهای مسکونی کمک شد.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای مثال وزارت بهداشت به همراه دانشجویانش کمپینی را راه‌اندازی کردند و 2000 مسکن را پذیرفتند، همین طور دانشگاه آزاد نیز کمپینی را راه‌اندازی کرد که برخی وزرا هم به آن ملحق شدند و 1200 مسکن را تقبل کردند.

وی یادآور شد: تعمیرات واحدهای مسکونی به اتمام رسیده است، ولی ساخت واحدهای مسکونی همچنان در استان‌ها ادامه دارد و با مشکلاتی نیز مواجهیم.

عسکریان افزود: هفته آینده 300 واحد مسکونی در استان لرستان به بهره‌برداری می‌رسد که 240 واحد آن توسط کمیته امداد و 60 واحد دیگر توسط وزارت بهداشت ساخته شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در استان‌های لرستان و گلستان برای ساخت واحدهای مسکونی وضعیت بهتری داریم، ولی در استان خوزستان به دلیل اینکه مناطق سیلابی دیرتر خشک شد، ساخت مسکن عقب افتاده است، البته زمین هم در بعضی از نقاط هنوز به ما نداده‌اند.

وی تاکید کرد: هر زمان زمین به کمیته امداد داده شود، بعد از 10 ماه واحد مسکونی را ساخته و تکمیل می‌کنیم و آن را تحویل خواهیم داد.

عسکریان گفت: به دلیل اینکه بعضی از خانه‌ها در حاشیه رودخانه‌ها بودند و دیگر صلاح به ساخت و ساز در آن مناطق نیست، زمین مشخص‌شده نیز هنوز به کمیته امداد معرفی نکرده‌اند، بنابراین ساخت خانه‌ها با تاخیر مواجه شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در صورتی که تعیین زمین‌ها هرچه سریع‌تر مشخص شود، نسبت به ساخت آن بلافاصله اقدام خواهیم کرد.

گفتنی است، در اوایل سال جاری سیل در تمامی استان های کشور اتفاق افتاد و سه استان گلستان، خوزستان و لرستان بیشترین آسیب را دیدند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1043015

وب گردی

وب گردی