حل مسأله و پاسخ‌دهی به نیازهای جامعه محور اصلی فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی است

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حل مسأله و پاسخ‌دهی به نیازهای جامعه از محور اصلی این دانشگاه است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد کرمانشاه، نخستین نشست راهبری پژوهشی در منطقه 5 با حضور بابک نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد کرمانشاه برگزار شد.

نگاهداری در این نشست با بیان اینکه حل مسأله و پاسخ دهی به نیازهای جامعه محور اصلی فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: پژوهشگاه ها، انجمن های علمی و شبکه های آزمایشگاهی باید در حل مسأله و پاسخ دهی به نیازهای کشور پاسخگو باشند و ما این رویکرد را دنبال می کنیم.

وی سیاست گذاری و ارزیابی را مهمترین فعالیت ستادی پژوهش عنوان کرد و افزود: واحدهای دانشگاهی مجری سیاست گذاری های ستاد هستند و ما سعی می کنیم در این مسیر راهگشا و تسهیل کننده باشیم.

نگاهداری خاطرنشان کرد: تلاش ما تمرکز زدایی و تفویض اختیار به استان‌ها است، باید همه ذینفعان را در آیین‌نامه ها مدنظر قرار دهیم و اعتقاد داریم هر چقدر زاویه بردار منافع یک سازمان و افراد آن بیشتر باشد، تحقق سیاست ها بیشتر است.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی ساماندهی آیین نامه و برنامه ریزی عملیاتی را از اهداف اصلی ستاد پژوهش دانست و افزود: سند راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، سند محوری در طراحی و تولید برنامه 5 ساله دانشگاه است. حوزه پژوهش در این راستا پیشگام بوده و برنامه 5 ساله خود را تدوین کرده است.

وی ادامه داد: در برنامه 5 ساله وظایف بین استان‌ها و مناطق با توجه به نقشه جامع کشور تقسیم بندی شده و این امر با توجه به اهداف دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته است. به این ترتیب اگر هر واحد دانشگاهی سهم خود را در تحقق اهداف ایفا کند در نهایت سهم دانشگاه آزاد اسلامی در کشور محقق می شود.

نگاهداری از برگزاری لیگ مسابقات علمی و پژوهشی با محوریت فناورانه و اندیشه ورز در حوزه های پژوهش استان ها خبر داد و گفت: هدف ما راه اندازی تیم های قدرتمند علمی در سطح کشور است و باید همه تیم ها در مسابقات شرکت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043031

وب گردی

وب گردی