مضامین جنایات آمریکا در کتب درسی باید بر اساس یافته‌های پژوهشی باشد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مضامین جنایات آمریکا در کتاب‌های درسی باید حاصل یافته‌های پژوهشی بوده و مستندات ارائه شده در این حوزه، محکم و علمی باشد.

میرحمایت میرزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به طرح مجلس در زمینه الزام گنجاندن سرفصل جنایات آمریکا در کتاب‌های درسی اظهار کرد: این طرح در کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. بر اساس این مصوبه دولت موظف است در کتب درسی جنایات آمریکا را علیه جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها و اشخاص آزاد اندیش بیان کند.

وی ادامه داد: اولویت مضامین این کتاب،‌ بر اساس اسناد موجود در لانه جاسوسی در نظر گرفته شده است. در مرحله بعد وزارت آموزش و پرورش و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی این وزارتخانه در زمینه چگونگی پرداختن به این مطالب تصمیم‌گیری خواهند کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تولید محتوای پژوهشی در زمینه جنایات آمریکا گفت: ما موافق این طرح هستیم، کارشناسان باید به تولید محتوای این درس توجه ویژه‌ای داشته باشند. ممکن است در رسانه‌ها یا دیوار نوشته‌ها شعارهایی علیه آمریکا بیان شود، اما مضامین کتاب‌های درسی باید حاصل یافته‌های پژوهشی بوده و مستندات ارائه شده در این حوزه، محکم و علمی باشد.

وی در پایان بیان کرد: تولید محتوا در زمینه جنایات آمریکا براساس مستندات علمی اقدامی جدی و حساس تلقی می‌شود، به همین منظور سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش برای تولید محتوا در این حوزه، باید از منابعی استفاده کند که در محافل علمی مورد پذیرش قرار گرفته شود. باید به این سازمان فرصت داد تا پژوهش‌های لازم در این زمینه را انجام دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043040

وب گردی

وب گردی