سرانه بهداشت و درمان کشور نیاز به رشد و افزایش دارد

معاون علوم پزشکی استان اصفهان گفت: تعاملات دانشگاه آزاد اسلامی در سال های اخیر با وزارت بهداشت بسیار بیشتر شده ولی هنوز به سطح مطلوب خود نرسیده است و شایسته است این وزارتخانه در راه اندازی رشته های مختلف و ارتقاء رشته های موجود در رده های تحصیلی بالاتر به دانشگاه آزاد اسلامی تسهیلاتی ارائه کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز آرش قدوسی معاون علوم پزشکی استان اصفهان در همایش ملی ارتقاء سلامت فرد، جامعه و خانواده ضمن تاکید بر لزوم استفاده از منابع علمی و زیرساختی دانشگاه آزاد اسلامی برای پیشرفت و توسعه علوم پزشکی کشور گفت: این همایش که به همت همکاران در دانشکده های پرستاری و مامایی و دندانپزشکی در سطح ملی برگزار می شود شامل بخش های پژوهشی و سخنرانی، ارائه پوستر، کارگاه های آموزشی علمی و عملی و بازآموزی مدون ویژه دندانپزشکان می باشد.

دبیر علمی همایش ملی ارتقاء سلامت فرد، جامعه و خانواده بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی بزرگ با بیش از ۴۰۰ واحد دانشگاهی در سراسر کشور نزدیک به ۶۰ درصد از آموزش عالی کشور را برعهده دارد. در حیطه علوم پزشکی ۴۰ درصد از آموزش رشته های مختلف علوم پزشکی، کاردانی، کارشناسی و دکترای حرفه ای و تخصصی در رشته های مختلف بر دوش دانشگاه آزاد اسلامی است و با توجه به ماموریت محوله در آموزش علوم پزشکی، لازم است وزارت بهداشت و درمان اختیارات بیشتری شامل اعطای تسهیلات بیشتر آموزش بالینی و تسهیل در تصویب رشته ها و در اختیار گذاشتن محیط های بالینی بیمارستانی را در جهت ارتقاء کمی و کیفی آموزش‌های دانشگاه آزاد اسلامی اعطا نماید.

قدوسی خاطر نشان کرد: سرانه بهداشت و درمان کشور نیاز به رشد و افزایش دارد و لازم است وزارت محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی از ظرفیت‌های بالقوه دانشگاه آزاد اسلامی برای تربیت نیروی انسانی متبحر در رده های مختلف بهداشتی درمانی استفاده نمایند.

وی همچنین تصریح کرد: تعاملات دانشگاه آزاد اسلامی در سال های اخیر با وزارت بهداشت بسیار بیشتر شده ولی هنوز به سطح مطلوب خود نرسیده است و شایسته است این وزارتخانه در راه اندازی رشته های مختلف و ارتقاء رشته های موجود در رده های تحصیلی بالاتر به دانشگاه آزاد اسلامی تسهیلاتی ارائه کند.

لازم به ذکر است استان اصفهان با دارا بودن ۷ مرکز آموزشی ارائه دهنده رشته های علوم پزشکی و هیئت علمی کارآمد و مفید از استان های پیشرو در علوم پزشکی می باشد که در صورت حمایت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، قابلیت افزایش رشته ها و ارتقاء جایگاه علمی را دارد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1043050

وب گردی

وب گردی