میانگین سواد جامعه عشایری 70‌درصد است/ سرانه دانش‌آموزان عشایر باید تقویت شود

رئیس سازمان امور عشایر بر لزوم تقویت سرانه دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت: تلاش می‌کنیم سرانه هر دانش‌آموز عشایر در بودجه‌ریزی سال جاری افزایش پیدا کند.

کرمعلی قندالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اجرا نشدن برخی ماده‌های اساسنامه مدارس عشایری اظهار کرد: ما جلساتی با معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر در زمینه مسائل مربوط به عشایر برگزار کردیم، امیدواریم بتوانیم از ظرفیت فراکسیون عشایر در مجلس استفاده کنیم.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم سرانه هر دانش آموز عشایر در بودجه‌ریزی سال جاری افزایش پیدا کند، در حال حاضر به دلیل شرایط دشواری که در این مناطق وجود دارد، سرانه این دانش‌آموزان نسبت به شهر و روستا بالاتر است؛ اما باید در راستای تقویت این سرانه تلاش کرد.

رئیس سازمان امور عشایر گفت: در سال 66 میانگین سواد در جامعه عشایری حدود 26‌درصد بوده و در حال حاضر به 70‌درصد رسیده است. به‌گونه‌ای دیگر می‌توان گفت سالانه شاهد افزایش حدود یک درصد سرانه سواد عشایر بوده‌ایم؛ همچنین در برخی مدارس برای هر دانش آموز یک معلم تعریف شده است.

وی در پایان تاکید کرد: طبیعتاً فرصت‌هایی که برای یک دانش‌آموز شهری فراهم است، برای دانش‌آموزان عشایری فراهم نخواهد شد. به‌گونه‌ای دیگر می‌توان ادعا کرد عدالت آموزشی در این مدارس زیر سوال می‌رود. تمامی موارد مربوط به بودجه باید در ساختار و قوانین در نظر گرفته شود،‌ در این راستا جلسات مختلفی برگزار کرده‌ایم، قرار شد در صورت ارائه لایحه بودجه به مجلس، به فراکسیون عشایری پیشنهادهای لازم را در قالب تبصره ارائه دهیم. وزارت آموزش و پرورش پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043052

وب گردی

وب گردی