سردردهای نوجوانی را جدی بگیرید

چگونه می توان فهمید که سردرد نوجوانان امری عادی است یا باید جدی تر گرفته شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سردردها یک قسمت عادی از زندگی انسان ها هستند اما هنگامی که پای یک نوجوان در بین باشد، امر ناراحت کننده می شود. با سردردها ممکن است برخی از آلارم های داخلی را افزایش دهد، به خصوص اگر به نظر برسد، سردرد نوجوان شما از حد معمول بدتر است.

اگرچه تسکین سردردهای نوجوانان می تواند آسان ترین راه حل باشد اما فرض این که سردردها می توانند به دلیل اتفاق جدی دیگری مانند مننژیت باشند نیز چندان دور از ذهن نیست. در این گزارش متوجه خواهید شد که چه عاملی پشت سردردهای آنهاست و نشانه چه چیزهای دیگری می تواند باشد.

چه عواملی باعث سردرد در نوجوانان می شود؟

«سانتوش کساری»، دکتر دپارتمان علوم اعصاب و روان درمانی ترجمه در مؤسسه سرطان جان وین در مرکز بهداشت و درمان Providence Saint John در سانتا مونیکا، کالیفرنیا ، گفت: "دلایل این سردردها می تواند بسیار متنوع باشد". وی خاطرنشان می کند: نوجوانان می توانند به دلایل ساده ای مانند نوشیدن آب کافی یا نوشیدن کافئین زیاد ، دچار سردرد شوند.

طبق گفته های دکتر «آمیت ساچدف»، معاون پزشکی برای گروه عصب شناسی و چشم پزشکی دانشگاه ایالتی میشیگان ، سردردها همچنین می توانند در افرادی که به صورت خانوادگی سابقه دارند، ایجاد میگرن کنند. به این معنا که اگر شما یا شریک زندگی تان از میگرن رنج می برید، نوجوانتان نیز به احتمال زیاد ناگهان علائم مشابهی از میگرن را تجربه خواهد کرد.

یکی دیگر از دلایل عمده سردرد در نوجوانان، سردردهای تنشی است. ساچدف می گوید: سردردهای تنشی می توانند بر اثر بیماری سینوس ، درد گردن و استرس ایجاد شوند.

کساری می گوید ، نادرتر است ، نوجوانان نیز می توانند به دلیل وجود جدی تر مانند تومور یا مننژیت ، دچار سردرد شوند هر چند این امر نادر است اما به طور کلی، بخش بزرگی از جمعیت ایالات متحده دارای سردردهایی خوش خیم هستند.

علائم مننژیت چیست؟

«آغازگر سریع مننژیت» اصطلاحی است که برای توصیف التهاب مننژها، غشایی که مغز و نخاع را احاطه کرده، در انستیتوی ملی اختلالات عصبی و سکته مغزی (NINDS) استفاده می شود. ساچدف می گوید علائم بارز مننژیت شامل سردرد ، گردن سفت و حساسیت به نور است.

مطابق با اعلام NINDS، فرد مبتلا به مننژیت ممکن است، علائم زیر را داشته باشد:

· تب ناگهانی

· حالت تهوع یا استفراغ

· دید دو برابر

. خواب آلودگی

NINDS خاطرنشان می کند: مننژیت معمولاً با علائمی مانند آنفولانزا شروع می شود که طی یک یا دو روز بروز و از آن پس پیشرفت می کند.

چگونه می توانید بدانید که آیا سردرد نوجوان شما باید خارج شود؟

ساچدف استفاده از مخفف SNOOP را برای توصیف این درد توصیه می کند که پزشکان برای کمک به شناسایی سردردهای خطرناک به آنها اعتماد می کنند:

علائم سیستماتیک: تب و کاهش وزن.

علائم عصبی: علائم غیرطبیعی مانند سردرگمی، هوشیاری کمتر از حد معمول، بینایی بسیار کم تا جایی رو به کوری می رود، گفتار آنها را دچار اختلال می شود یا هوشیاری فرد را از دست می رود.

شروع: ناگهان ، ناگهانی یا شکاف ثانیه.

علایم قدیمی تر: سردردی که بروز می کند، رو به وخامت می رود (خصوصاً در بیماران میانسال).

سابقه سردردهای قبلی: آیا اولین بار است که این اتفاق افتاده است یا پیشتر هم سردرد داشته اید و در صورت ابتلا به سردرد، تفاوت آن با سایر سردردهای گذشته چیست؟ آیا اخیراً این اتفاق بیشتر رخ می دهد و یا شدیدتر شده است؟

ساچدف می گوید که اگر فرزند شما هر کدام از عوامل یا معیارهای فوق را دارد، با پزشک تماس گرفته یا به اورژانس مراجعه کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043062

وب گردی

وب گردی