ستون فقرات آموزش و پرورش را از بین رفتن هویت معلمی تهدید می‌کند

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان گفت: آنچه امروز تهدیدکننده نظام آموزشی است و ستون فقرات آموزش و پرورش را درهم خواهد شکست، از بین رفتن هویت و معنای معلمی در نظام آموزشی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حمیدرضا قائم‌پناه در میزگرد جنبش دانشجویی و مسئله آموزش و پرورش که در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: آنچه امروز تهدیدکننده نظام آموزشی است و ستون فقرات آموزش و پرورش را درهم خواهد شکست، از بین رفتن هویت و معنای معلمی در نظام آموزشی است.

وی ادامه داد: مسئله‌ای که دولت بر آن اصرار دارد، توسعه مدارس خصوصی نیست؛ بلکه واگذاری معلم و تنزل شأن و مقام وی از طریق طرح خرید خدمات آموزشی در حد یک کارگر شرکتی است که می‌خواهد روزمزد کار کند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: مسئلی خرید خدمات آموزشی هنوز نکته مغفولی است که ورود جنبش دانشجویی به آن بسیار ضعیف بوده و خطرات آن به مراتب بیشتر از مدارس خصوصی است. عدالت در امر آموزش را فقط منتهی به مسئله خصوصی‌سازی اقتصادی نمی‌بینیم.

گفتنی است، این میزگرد به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران و با حضور حمید پارسانیا، محمد امین سلیمی، صادق شهبازی، مرتضی کیا، حمید رفیعی و نمایندگان دانشگاه‌های شهید بهشتی، امام صادق (ع)، امیرکبیر، خواجه نصیر و فرهنگیان در پردیس علوم دانشگاه تهران برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043087

وب گردی

وب گردی