برگزاری نخستین جلسه هم‌اندیشی هیئت داوران هفدهمین دوره نکوداشت مقام استاد

نخستین جلسه هم‎اندیشی هیئت داوران هفدهمین دوره نکوداشت مقام استاد با حضور معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران و نماینده دانشجویان رشته‌های مختلف دانشکده‌های دندانپزشکی، پیراپزشکی و بهداشت این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نخستین جلسه هم‎اندیشی هیئت داوران هفدهمین دوره نکوداشت مقام استاد با حضور حسین یاری معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران و نماینده دانشجویان رشته‌های مختلف دانشکده‌های دندانپزشکی، پیراپزشکی و بهداشت این دانشگاه به عنوان هیئت داوران برگزار شد.

در این جلسه که با هدف انتخاب شایسته و تقدیر از استادان رشته‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، هیئت داوران متشکل از نمایندگان دانشجویی به مشورت پرداخته و با تکمیل فرم ارزیابی عملکرد استادان پیشنهاد شده توسط هیئت انتخاب این دوره به نمره‌دهی به استادان پیشنهادی پرداختند.

با تغییر مکانیسم انتخاب استادان برگزیده در این دوره، فرایند دو مرحله‌ای برای رسیدن به فهرست نهایی به‌کار گرفته شده است.

در مرحله اول هیئت انتخاب متشکل از ریاست دانشکده‌ها، برخی استادان برگزیده دوره‌های گذشته، دبیران دوره‌های گذشته این مراسم و جهادگران سابق، فهرستی از استادان در هر دانشکده را پیشنهاد می‌دهند.

در مرحله دوم هیئت داوران متشکل از نمایندگان دانشجویی ورودی‌های مختلف آن دانشکده از میان فهرست پیشنهادی هیئت انتخاب، گزینه‌های نهایی هر دانشکده را مشخص می‌کند.‌

معیار ارزیابی هیئت داوران ۱۵ شاخصی است که براساس مرور متون و منابع مرتبط با آموزش پزشکی تدوین شده است. این ۱۵ شاخص در سه حیطه طبابت، معلمی و شخصیت طبقه‌بندی می‌شوند.‌ خروجی این مکانیسم هشت استاد از دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، بهداشت و پیراپزشکی خواهد بود.

در ادامه با مشورت با دفتر ارتباط با دانش‌آموختگان دانشگاه، دو استاد پیشکسوت بازنشسته به این ترکیب اضافه خواهند شد که ترکیب ۱۰ استاد برگزیده نهایی را تکمیل خواهد کرد.

دبیرخانه همایش نکوداشت مقام استاد از سال ۱۳۸۱ به همت معاونت فرهنگی سازمان علوم پزشکی تهران و دانشجویان دانشجویان علوم پزشکی تهران تأسیس شده و تاکنون ۱۶ سال پیاپی و طی مراسمی از ۱۶۰ استاد فرهیخته این دانشگاه تجلیل به عمل آورده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043100

وب گردی

وب گردی