آیا ترس برای بدن مفید است؟

هالووین سنتی است که ترس را به سرگرمی تبدیل می کند. ترس تأثیرات جسمی زیادی در افراد دارد. در این بین فیلم های ترسناک می توانند تأثیر مثبتی بر بدن داشته باشند یا به اضطراب مادام العمر منجر شوند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تحقیقات جدید نشان داده است که ترس چاقوی دولبه ای است که علاوه بر مضرات فراوانی که برای انسان دارد، در برخی موارد می تواند برای بدن مفید هم باشد.

آیا فیلم های ترسناک برای گلبول های سفید مفید هستند؟

ظاهرا فیلم های ترسناک می توانند برای سلامتی ما مفید باشند. به تازگی در این زمینه آزمایشی با حضور 32 فرد سالم بین 20 تا 26 سال صورت گرفته است از این گروه خواسته شد بی سر و صدا در یک اتاق بنشینند و فیلم «قتل عام اره برقی تگزاس» را تماشا کنند. مشاهده شد که گلبول های سفید مورد استفاده در مبارزه با میکروب ها توسط سیستم ایمنی بینندگان فعال می شوند.

فیلم به جای ورزش

گفته می شود فیلم های ترسناک نیز به سوزاندن کالری کمک می کنند. البته این یافته و تحقیق توسط دانشگاه وست مینستر در لندن با کمک Amazon.com انجام شده است که نتایج آن قابل توجه است. براساس نتایج این تحقیق ، تماشای فیلم «درخشش» 184کالری را سوزاند ، در حالی که تماشاگران «آرواره ها» 161 کالری سوزاندند.

تمرین فاجعه

به گفته کارشناسان ، دلیل این که ما به فیلم های ترسناک علاقه مند هستیم این است که آنها مانند تمرین برای سناریوهای فاجعه هستند. به عنوان مثال ، پس از تماشای The Shining ، شما بسیار آماده تر برای رفتن به هتلی دورافتاده خواهید بود.

تکامل ناتمام ترس

تصور می شود ترس و اضطراب باعث محافظت از انسان می شود. با این وجود ، تکامل بشر هنوز با تمدن مدرن مطابقت ندارد. عمیق ترین ترس های ما مانند عنکبوت ها ، مارها ، بلندی ، از ترس هایی نظیر چربی های ترانس ، سیگار ، اتومبیل و الکل که به احتمال زیاد امروز ما را می کشند ، فاصله زیادی ندارد.

سیمون نترس

از طرف دیگر ، همه مردم به یک اندازه تحت تأثیر ترس نیستند. یک نمونه از این حس عدم ترس مورد سیمون است که از یک بیماری ژنتیکی نادر ، به نام سندرم اروباخ ویته رنج می برد ، به همین دلیل هیچ علائمی از ترس در برابر فیلم های ترسناک ، حیوانات شبح وار یا خانه های خالی از سکنه از خود بروز نمی دهد. بیمار می تواند یک مار را به مدت 3 دقیقه در دست خود نگه دارد.

بوی ترس

آیا می دانستید که بعد از تماشای یک فیلم ترسناک بوی متفاوتی می دهید؟ از کسانی که فیلم ترسناکی را تماشا کرده بودند ، خواسته شد که پس از دیدن فیلم ، زیر بغل خود را با دستمال پاک کنند. از افراد دیگری که خواسته شد که این نمونه ها را بو کنند ، اظهار داشتند که می توانند بوی ترس را تشخیص دهند.

فیلم های ترسناک و ماندگاری ترس در انسان

همزمان تماشای فیلم های ترسناک باعث تاثیر منفی و ماندگاری ترس در وجود انسان می شود. از 75 دانش آموز خواسته شد تا اختلالات نگران کننده در طول زندگی خود را گزارش دهند. برخی از نمونه ها عبارتند از: شنا کردن، تنها ماندن در جنگل و تماشای چند فیلم ترسناک مانند آرواره ها و پروژه جادوگر بلر.

«بازی های ترسناک» چطورند؟

از آنجا که بازی های ترسناک هنوز ژانر جدیدی هستند، در مورد اثرات بازی های ویدئویی، دنیای علم هنوز داده های دقیقی در اختیار ندارد. با این حال برخی از مطالعات نشان داده اند که بازی های ترسناک باعث اختلال خواب می شوند. محققان استرالیایی می گویند گیمرهایی که به مدت طولانی بازی می کنند، می توانند دچار کم خوابی شوند و خواب آنها مفید و تاثیرگذار نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043101

وب گردی

وب گردی