آیین ملی تکریم مبلغین اربعین 98 برگزار شد 

آیین ملی تکریم مبلغین اربعین با حضور بیوت مراجع معظم، متولیان اعزام طلاب و  گروه‌های تبلیغی جهادی اعزام‌کننده در تالار اجتماعات مدرسه عالی  دارالشفا برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در آیین ملی تکریم مبلغین اربعین با اشاره به اهمیت امر تبلیغ اظهار کرد: عظمت زیارت امام حسین (ع) و تلاش برای تسهیل این امر بر کسی پوشیده نیست؛ بنابراین تلاش و فعالیت کار تبلیغی در این باره بسیار مهم و بااهمیت به نظر می‌رسد.

سرپرست حجاج ایرانی بر ضرورت هماهنگی و هم‌افزایی متولیان اعزام مبلغان اربعینی تأکید کرد و یادآور شد: باید برای هماهنگی و هم‌افزایی اعزام مبلغان اربعین، تلاش بیشتر و مستمری در طول سال صورت بگیرد و تنها و محدود به زمان اربعین نباشد. متولیان اعزام علاوه بر هم‌افزایی باید برنامه‌ریزی واحدی در این مورد داشته باشند.

وی به فعالیت کمیته‌های مختلف ستار اربعین اشاره کرد و ادامه داد: مسئولیت خطیر فرهنگی و آموزش زائران اربعین به عهده مبلغان حاضر در حماسه اربعین حسینی بوده و خواسته مسئولان هم از ما، گسترش فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی در این مراسم باشکوه و معنوی است، امیدواریم با تلاش مستمر متولیان امر فرهنگی، این مهم به‌خوبی پیش برود.

در ادامه همایش آیت‌الله سید مجتبی حسینی نماینده ولی فقیه در کشور عراق با بیان نکاتی به مبلغان توصیه کردند که در پاسخ به شبهات و افزایش معلومات دانشی خود تلاش بیشتری کنند.

استاد حوزه علمیه نجف تأکید کرد: ایجاد الفت و برادری و تلاش برای وحدت بیشتر زائران ایرانی و عراقی از وظایف طلاب است.

نماینده مقام معظم رهبری افزود: با توجه به حضور میلیونی زائران از کشورهای مختلف به‌ویژه ایرانیان، دشمن درصدد نفوذ و تفرقه‌افکنی بین زائران برآمده که نیاز به هوشیاری مبلغان دارد تا با حساسیت بیشتری نسبت به وحدت‌آفرینی ملل و اقوام حاضر در اربعین تلاش کنند.

در ابتدای همایش حجت‌الاسلام‌ استقامت مسئول دبیرخانه دائمی مبلغین اربعین کشور با ارائه گزارشی از فعالیت‌های مبلغین خواهر و برادر اعلام کرد برای پاسخ گویی به نیازهای زائران، نیاز به 30 هزار طلبه آموزش‌دیده از خواهران و برادران است که این امر با توجه به رشد حضور خواهران در حماسه بزرگ اربعین، لزوم حضور خواهران مبلغ را دو چندان کرده است.

وی با معرفی سامانه حبیب افزود: این سامانه علاوه بر امکان دانش‌افزایی، بستر رصد و شناسایی خلأهای تبلیغی را دارد.

وی افزود: امسال برای نخستین بار، مبلغین در مبادی مرزی حضور پررنگ و فعالی داشتند و فعالیت‌های حوزه کودک و نوجوان پررنگ‌تر از سال‌های گذشته بود و همچین تدابیری برای ارتباط و فعالیت‌های تبلیغی برای رانندگان اتوبوس انجام گرفت.

در پایان با حضور نمایندگان بیوت مراجع عظام، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و نماینده ولی فقیه در کشور عراق، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق و رئیس و معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی و معاون فرهنگی اوقاف و رئیس کمیته فرهنگی ستاد اربعین کشور از مبلغین برتر تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043138

وب گردی

وب گردی