برگزاری همایش پیشگیری از دیابت و کنترل قند خون در واحد کازرون

همایش پیشگیری از دیابت و کنترل قند خون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حمید مصلایی‌پور دبیر انجمن علمی دانشجویان پزشکی واحد کازروندر همایش پیشگیری از دیابت و کنترل قند خون که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون برگزار شد، گفت:ورزش و فعالیت در پیشگیری از دیابت بسیار اهمیت دارد و برای ایجاد سلامتی باید پنج روز در هفته و در هر روز یک ساعت ورزش و فعالیت مناسب انجام داد.

وی افزود: باید به مصرف غذاها توجه کرد تا در مصرف مقدار کالری مورد نیاز بدن زیاده‌روی و منجر به اضافه وزن نشود و قند و چربی بدن هم بهتر کنترل می‌شود.

به گفته این متخصص داشتن خواب مورد نیاز و منظم را برای سلامتی افراد یک ضرورت است.

مصلایی‌پور گفت: نکته خیلی مهم و با‌اهمیت در پیشگیری از دیابت، خواب منظم است که باید هم مقدار خواب و هم زمان آن رعایت شود.

وی اظهار کرد: جامعه امروزی رژیم غذایی را رعایت نمی‌کند و این امر موجب چاقی و دیابت و دیگر امراض می‌شود و برای پیشگیری از این مشکلات باید وعده‌های غذایی را زیاد و حجم غذا را کم کرد.

دبیر انجمن علمی دانشجویان پزشکی واحد کازرون نیز گفت: هدف از برگزاری این همایش آشنایی عموم دانشجویان با عوارض و نحوه پیشگیری از آن بوده است.

علی اردکانی از تلاش دانشجویان انجمن علمی دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون برای برگزاری این همایش که به مناسبت روز جهانی دیابت برگزار شد قدردانی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043157

وب گردی

وب گردی