هجدهمین دوره آزمون سراسری صلاحیت بالینی دانشجویان پزشکی کشور برگزار شد

آزمون صلاحیت های بالینی علاوه بر امتحانات و ارزیابی‌های پایان بخش‌های بالینی، جهت ارزیابی توانمندی بالینی دانشجویان و دانش آموختگان دکتری پزشکی عمومی در پایان مرحله کارورزی انجام می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، هجدهمین دوره آزمون سراسری صلاحیت بالینی دانشجویان پزشکی کشور در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود برگزار شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در خصوص برگزاری این آزمون گفت: این دوره 18امین دوره برگزاری آزمون سراسری صلاحیت بالینی دانشجویان پزشکی کشور است که در دانشگاههای آزاد اسلامی سراسر کشور برگزار می گردد و با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود توانست در ابتدای سال گذشته مجوز برگزاری این آزمون را دریافت کند تاکنون مجری 5 دوره این آزمون بوده است.

بهروز یحیایی تصریح کرد: پیش از این هم سه دوره از این آزمون در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود برگزار شده است که در 25 مرداد ماه سال گذشته 20 نفر و در آبان ماه سال گذشته 23 نفر و در 5 اردیبهشت ماه 98 30 نفر و در مردادماه 98 هم 13 نفر در آزمونها شرکت داشتند و در این دوره هم 20 پزشک و دانشجوی پزشکی حضور یافتند.

مسؤول برگزاری آزمون صلاحیت های بالینی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود خاطر نشان کرد: در برگزاری این آزمون که از ساعت 8:00 تا 12:30 به طول انجامید 12 نفر استاد آزمونگر، 4 بیمارنما و 13 نفر از عوامل اجرایی مشارکت داشتند. این آزمون در مجموعه مهارت بالینی(skill lab) دانشکده علوم پزشکی واحد و با حضور نماینده و ناظر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی آقای دکتر حمید بلقیس زاده برگزار شد.

متخصص علوم تشریحی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود شرط شرکت در آزمون را اتمام مرحله کارورزی و یا حداقل سپری شدن 6 ماه از شروع دوره کارآموزی عنوان کرد و افزود: آزمون صلاحیت بالینی، آزمونی عملی است که به روش ساختارمند و با تاکید بر مهارتهای ارتباطی، تصمیم گیری بالینی مبتنی بر اخذ شرح حال و معاینه فیزیکی و انجام مهارتهای عملی تشخیصی درمانی برگزار می گردد.

مدیر گروه علوم پایه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در خصوص هدف از برگزاری این آزمون گفت: هدف از برگزاری این آزمون ارزیابی توانمندی بالینی دانشجویان و دانش آموختگان دکتری پزشکی عمومی است.

رئیس تنها مرکز تحقیقات نانوذرات بیولوژیک پزشکی در کشور در تشریح لزوم شرکت دانشجویان و دانش آموختگان رشته پزشکی عمومی در این آزمون تصریح کرد: آزمون صلاحیت بالینی علاوه بر امتحانات و ارزیابی‌های پایان بخش‌های بالینی، در پایان مرحله کارورزی انجام می‌شود و شرکت و کسب نمره لازم در این آزمون جهت فارغ التحصیلی دانشجویان و انجام امر طبابت پزشکان عمومی و همچنین شرکت در امتحانات دوره تخصص ضروری است. در ضمن این آزمون فاقد نمره است و نتایج آن به صورت رد یا قبول شرکت کننده به وی اعلام می‌شود و به قبول شدگان گواهی صلاحیت بالینی اعطا خواهد شد.

لازم به ذکر است آزمون مهارت‌های عملی بالینی به صورت همزمان و متمرکز در مراکز واجد صلاحیت در مناطق آمایشی کشور برگزار می‌شود که دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود جزو معدود دانشگاههای کشور است که این آزمون در آن برگزار می شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1043170

وب گردی

وب گردی