اقتصاد کشور در صورت معافیت مالیاتی پزشکان با چالش جدی مواجه می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه سران قوا نباید به لابی گری ها درباره معافیت مالیات کارانه پزشکان توجه کنند، گفت: اگر ما بخواهیم به موضوع پرداخت مالیات توسط پزشکان توجه نکنیم یا معافیت مالیاتی برای آنها در نظر بگیریم، قطعا کشور با چالش و مشکل جدی روبرو می­‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره اخذ مالیات به عنوان راهکار جبران کسری بودجه کشور گفت: در حال حاضر کارمندان و کارکنان شرکت­ها بدون اینکه امکان دخل و تصرفی داشته باشند، ماهیانه از حقوقشان بیمه و مالیات کم میشود. اما اقشاری مانند پزشکان که درآمدشان زیاد است، دنبال شفافیت نیستند و معمولا زیر بار نصب کارتخوان در مطب­‌های خود نمی­روند. همچنین پزشکان تمایلی به پلکانی شدن پرداخت مالیات ندارند.

وی افزود: این موضوع با عدالت سازگاری ندارد که کارمندی با حقوق سه یا سه و نیم میلیون تومانی در ماه مالیات بپردازد اما پزشکی که در یک روز به چند برابر یک کارمند درآمد کسب می­کند، مالیات ندهند. پزشکان باید توجه کنند اگر مالیاتی پرداخت می­کنند صرف عمران و آبادی شهر خودشان خواهد شد. این کار موجب می­شود از اتکا صرف به فروش نفت نجات پیدا کنیم. کسانی که دلسوز کشور و مردم هستند باید به این مساله دقت بیشتری داشته باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره ورود شورای عالی اقتصادی سران قوا به بحث معافیت مالیات کارانه پزشکان گفت: یکی از دغدغه­ های کنونی رئیس جمهوری کسری بودجه است و روز سه شنبه علی لاریجانی رئیس مجلس در این باره صحبت کرد. رئیس قوه قضائیه هم به نوعی پیگیر این مساله هستند. قطعا وقتی سران سه قوه از وضعیت اقتصادی کشور مطلع هستند، اگر احیانا لابی­گری در این مورد وجود دارد نباید مورد توجه قرار بگیرد.

لارگانی تاکید کرد: اگر ما بخواهیم به موضوع پرداخت مالیات توسط پزشکان توجه نکنیم یا معافیت مالیاتی برای آنها در نظر بگیریم، قطعا کشور با چالش و مشکل جدی روبرو می­شود. در شرایطی که فروش نفت تحریم شده است لازم است سران سه قوا، مجلس و اعضای دولت به مصوبه مربوط به معافیت مالیاتی پزشکان توجه نکنند تا بتوان با افزایش درامد مالیاتی، مقداری از کسری بودجه را پوشش داد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1043176

وب گردی

وب گردی