به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سید مجتبی قدمگاهی، مدیر مرکز فروش فناوری ایران در هند در این رابطه سومین نمایشگاه تجارت جهانی گفت: حضور ایران با محصولات فناورانه در چنین نمایشگاههایی به ارتقاء برند ایران کمک خواهد کرد، از آنجا که همیشه ایران با محصولات سنتی نظیر فرش، پسته و خرما شناخته میشود در حالی که توانمندی ایران در تولید محصولات فنارورانه بسیار بالاست و اگر در بخش صادرات توجه بیشتری به آن شود، در آیندهای نه چندان دور ایران به عنوان یک کشور دارای فناوری پیشرفته در جهان شناخته خواهد شد و این بازاریابی محصولات ایرانی در حوزه فناوری را آسانتر میکند. با توجه به وضعیت اقتصادی امروز ایران نیاز است که به تجارتهای با ارزش افزوده بالا روی بیاوریم تا کشور از وابستگی به خام فروشی نجات پیدا کند.
وی با اشاره به حضور فعال ایران در این نمایشگاه اظهار کرد: تجار و صنعتگران هندی برای آشنایی با محصولات دانشبنیان ایرانی علاقه بسیاری نشان میدادند و در برخی زمانها روبروی غرفه ایران ازدحامی از بازدیدکنندگان بود.
بازار هند یک بازار بسیار مستعد برای حضور ایرانیان و شرکتهای ایرانی است که تاکنون راجع به آن غفلت شده است. مزیتهای متعدد بازار هند برای ایران این امیدواری را ایجاد میکند که در آیندهای نه چندان دور سطح روابط تجاری ایران با هند بالاتر برود.
کشورهای چین، مالزی، افغانستان و آرژانتین از جمله کشورهای دیگری بودند که حضور پررنگی داشتند و محصولات متنوعتری را نسبت به کشورهای دیگر برای صادرات به بازار هند به معرض نمایش گذاشتند.
انتهای پیام/