گرانی بنزین با وضعیت معیشتی مردم سازگار نیست

دبیر بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: افزایش قیمت بنزین به جز دامن زدن به گرانی‌های چه منطقی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، میلاد عبدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز بیان کرد: در رابطه با بحث زلزله، از مسولان استانی و کشوری تقاضا می‌شود که با بسیج امکانات و تجهیزات و گسیل آنها به سمت مناطق زلزله‌زده به روند آوار برداری و اسکان عزیزان مصیبت دیده آن‌هم در این هوای سرد پاییزی که شرایط خیلی سخت است، سرعت ببخشند. هفته‌ای که در آن هستیم، هفته وحدت است. عموم مسلمانان جهان (اهل تشیع و با تسنن ) برای تعمیق وحدت و برادری باید از همه توان خود مایه بگذارند. در سایه این وحدت و همدلی است که اسلام و مسلمانان در سطح جهان حرفی برای گفتن خواهند داشت.

دبیر بین‌الملل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان عنوان کرد: کشور ایران از قومیت‌های مختلف با فرهنگ‌های مختلف متشکل شده است که این اقوام با وحدت و همدلی و برادری در کنارهم زندگی مسالمت آمیزی دارند. از ابتدای انقلاب اسلامی دشمنان تلاششان بر این بوده است که در بین اقوام تفرقه بیندازند تا موجبات فروپاشی نظام جمهوری اسلامی ایران را فراهم آورند. در حال حاضر دشمنان قسم خورده نظام جمهوری اسلامی ایران درصدد همین نیت شومشان هستند؛ اما به حول قوه الهی و رهبر انقلاب و هوشیاری ملت ایران نقشه‌های دشمنان برملا و خنثی شده است.

وی ادامه داد: در سایه این وحدت و همدلی و یکپارچگی بین اقوام و رشادت‌های نیروهای مسلح است که در امنیت و آرامش به سر می‌بریم و باید بابت این نعمت عظیم خداوند را شاکر باشیم و برای حفظ آن باید بیش از پیش همدل شویم. این نعمت یعنی نعمت امنیت زمانی برای ما ملموس تر خواهد بود که نگاهی به وضعیت کشورهای دور و برمان بکنیم که عمدتا در ناامنی به سر می‌برند.

عبدی افزود: امروزه انقلاب اسلامی ایران در حالی وارد دهه پنجم از حیات خود شده است که این امر با رهبری امامین عزیزمان امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای (مدظله العالی ) و خون شهدای گرانقدرمان و پشتیبانی و همراهی همیشگی ملت شریف و عزیز و نجیب ایران، علی رغم دشمنی‌های استکبار و طاغوت، محقق شده است و پرچم این نظام اسلامی به دست صاحب اصلی‌اش یعنی حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه شریف) برای برپایی حکومت عدل و داد سپرده خواهد شد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: ملت ایران با بصیرت و بینش مثال زدنی در طول این ۴۱ سال همیشه پشت رهبری با تمام صلابت ایستاده‌اند. باید قدر این ملت عزیز را بدانیم. امروزه وضعیت اقتصادی کشور به گونه ای است که قاطبه عظیمی از مرم با مشکلات معیشتی مواجه هستند. مشکلات بیکاری جوانان و تورم، کلاهش ارزش پول ملی، کاهش قدرت خرید مردم باعث ملموس‌تر شدن هرچه بیشتر مشکلات برای مردم شده است. شما فرض کنید یک خانواده‌ای با حداقل درآمدی گذران زندگی می‌کنند و پدر آن خانواده با آن درآمد نه تنها نیازهای اولیه خانواده را فراهم می‌کند بلکه با هزاران مشقت فرزندان خود را برای تحصیل در دانشگاه حمایت می‌کند به امید آن روزی که فرزندش در جایی شاغل شود. اما بعد از فارغ التحصیلی هم خود فرزند و هم اعضای خانواده به خاطر عدم اشتغال مایوس و ناراحت می‌شوند.

گرانی بنزین با وضعیت معیشتی مردم سازگار نیست

وی درباره گرانی و سهمیه‌بندی بنزین عنوان کرد: برخی از مسئولان در مصاحبه‌های خود می‌گفتند این افزایش قیمت نیست؛ بلکه تغییر قیمت است. این تغییر قیمت به قول خودشان به هیچ عنوان با شرایط اقتصادی و معیشتی مردم تطابق ندارد. صدای خرد شدن استخوان‌های مردم زیر فشار اقتصادی به گوش می‌رسد، این افزایش قیمت بنزین چه منطقی دارد که ممکن است به گرانی‌ها دامن زده شود. خواهشمندیم در اقداماتتان تدبیر به خرج دهید تا زمینه برای سوء‌استفاده چی‌ها فراهم نشود. همه مسولان و دستگاه‌های دخیل باید فکر اساسی برای مشکلات جامعه بکنند و از تمامی امکانات و ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های داخلی برای بهبود وضعیت جامعه بهره ببرند.

وی بیات کرد: ملت بدانید جنبش دانشجویی مسلمان کشور به ویژه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به عنوان بزرگترین اتحادیه دانشجویی کشور در کنار مردم ایستاده و وظیفه خود را مطالعه به حق حقوق تضعیف شده مردم از دولت و سایر سازمان‌ها و نهادهای کشور می‌داند.

دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بیان کرد: در فضای کشور این واقعیت برای همگان روشن شده است که عمده مشکلات و به سوء مدیریت‌ها باز می‌شود و از این سوء مدیریت‌ها فساد سرباز میزند. نیاز اساسی و مبرم است که با فساد با تمام توان مبارزه شود و مفسدان فارغ از این که به کدام جناح یا دستگاه یا مسئول ارشد نظام متصل هستند، باید به سزای اعمالشان برسند. اگر مشکلی در ساختار است که باعث پیدایش فساد می‌شود باید ساختارهای فساد زا از میان برداشته شود تا نظام اداری و مالی کشور واکسینه و ایمن شود. از رویکرد قاطع دستگاه قضا در ریشه کن کردن فساد و مجازات مفسدان کمال تقدیر و تشکر را داریم و خواهشمندیم که این روال را بدون توجه به حواشی با تمام توان به پیش ببرند. بلاخره اقدامات مبارزه با فساد شبیه داروی تلخ است که شاید در ابتدا به مذاق بعضی‌ها خوش نیاید؛ اما نتیجه آخر آن همانطور که دارو باعث بهبود وضیت بیمار می‌شود این اقدامات باعث سلامت نظام اداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه عده‌ای براین باورند که آغازگر مبارزه با فساد ما هستیم، گفت: سوال اساسی اینجا این است که در طول این سال‌ها که ادعای آغازگر مبارزه فساد را دارید نمود اقداماتتان در کجاست؟ نمودش آنجاست که دختر فلان وزیر پای میز محاکمه است، نمودش آنجاست که داماد فلان وزیر پای میز محاکمه یا نمودش در جایی است که برادران بعضی از مسئولان به اتهام فساد یا پای میز محاکمه هستند یا در زندان به سر می‌برند. پس بهتر است تجدید نظری در مبارزه ادعاییتان با فساد ایجاد شود.

عبدی ادامه داد: از دولتمردان خواهشمندیم به جای فرافکنی و حاشیه پردازی‌های بی‌پایه، هرچه سریع تر برای حل مشکلات کشور تدبیر خودشان را به خرج دهند تا امید را به جامعه تزریق کنند. حضور در مناصب بالا نیازمند سعه صدر و روحیه پاسخگویی است، مسولان نباید با حرف‌های تحریک آمیز کشور را دچار تنش کنند. وحدت و همدلی بین مسولین اصل اساسی در این برهه از تاریخ است.

مظهر حماسه سیاسی است

این فعال دانشجویی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: انتخابات مظهر اقتدار نظام اسلامی و حماسه سیاسی و مظهر آبروی نظام اسلامی است. پیشاپیش از عموم ملت ایران برای حضور پرشور در این انتخابات دعوت به عمل می‌آوریم تا با حضور پر رنگ شان مشتی محکم بر دهان یاوه گویان و بدخواهان بزنند و دشمنان را مایوس کنند. اما ذکر چند نکته در باب انتخابات خالی از لطف نیست، از همه مردم عاجزانه خواهشمندیم که در انتخاب نمایندگان خود کمال دقت، تفکر و وسواس را به خرج دهند تا واقعا نمایندگان اصلح و دلسوز و به فکر مردم انتخاب شوند.

وی افزود: کاندیداهایی که به هر دری می‌زنند و به هر راهکار و ابزاری متوسل می‌شوند و هزینه‌های ملیاردی برای انتخاب شدن صرف می‌کنند، یقینا بعد از انتخاب شدن به فکر مردم نخواهد بود و گوششان به مشکلات مردم بدهکار نخواه بود و در صحن مجلس هم برای تامین منافع شخصی خودشان تلاش خواهند کرد. مردم باید نمایندگانی را انتخاب کنند که با آنها را راست باشند؛ یعنی در بحث شفافیت پیشقدم باشند نه اینکه در مقایل شفافیت بایستند. که این طیف از نمایندگان دیگر در انتخاب مردم نخواهند بود و مردم آنها را از صحنه مدیریت و مجلس کنار خواهند گذاشت.

عبدی درباره مسائل خارجی بیان کرد: استکبار و ایادی آن در راسش آمریکا خونخوار همیشه با ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران دشمنی کرده است علت آن هم بر می‌شود به استقلال و آزادی که مردم برای خودشان انتخاب کرده‌اند، مردم به هیچ وجه راضی نمی‌شوند و اجازه نخواهند داد تا کشورهای بیگانه بار دیگر در کشورشان جولان دهند و در سیاست‌های داخلی و خارجی کشورشان دخالت کنند و استقلالی را که با هزاران مشقت بدست آورده‌اند خدشه دار کنند. آمریکا! اینجا ونزوئلا و بولیوی و کشورهای دیگر نیست که سیاست‌های مداخله جویانه خودتان را به پیش ببرید، اینجا سرزمین دلیران و آزادگان است.

مسئولان آغاز به کاهش تعهدات برجامی کنند

دبیر بین‌الملل جامعه اسلامی دانشجویان گفت: بعد از آنکه نتیجه تلخ برجام با خروج آمریکا بر ما تحمیل شد، اروپایی ها برای اینکه ایران را متقاعد کند که در برجام باقی بماند، ۱۱ تعهد به ایران داد که نه تنها خسارت های ناشی از خروج آمریکا از برجام را جبران کنند؛ بلکه تمهیدات لازم برای بهره‌مندی کامل ایران از برجام را ترتیب دهند. اما اروپایی‌ها هیچ موقع اقدامی مثبت و کارساز را انجام نداده‌اند. جمهوری اسلامی ایران برای همین بود که شروع به کاهش تعهدات برجامی خود کرد تا طرف اروپایی را برای برداشتن گام های عملی و مثبت وادار کند. ایران تا قبل از ۱۵ آبان، سه گام در بازه‌های زمانی دو ماهه برداشته بود که گام چهارم در ۱۵ آبان با دستور ریاست جمهوری با محوریت تزریق گاز به ۱۰۴۴ سانتریفیوژ در فردو آغاز شد. سوال اصلی اینجا این است که آیا گام هایی که برداشته شده است تاثیری در رویکرد اروپا داشته است ؟ جواب آن کاملا پر واضح است؛ خیر .

وی اضافه کرد: اروپا همان راهی را می‌رود که آمریکا می‌خواهد و ترسیم می‌کند و از خودش اراده و اختیاری نشان نمی‌دهد. فرق آمریکا و اروپا در رابطه با این موضوع این است که آمریکا به شکل صریح از برجام خارج شد اما اروپا در برجام مانده است، آن هم چه ماندنی! که با عدم حضور آنها فرقی ندارد که نتیجتا هیچ سود و عایدی برای ایران ندارد. بلآخره آنها هم برای اهداف و منافع خودشان تلاش می‌کنند تا ایران را با وعده‌های الکی سرگرم کنند و از طرفی هم طرح‌های بعدی خودشان را پیگیری کنند و ایران را به سمت یک معاهده همه جانبه که متضمن مسائل موشکی و حضور منطقه ای ایران باشد، سوق دهند. زیاد خواهی های آمریکا و اروپا حد آخری ندارد. هر چقدر ما پا پس بکشیم آنها به همان اندازه جلو خواهند اومد و خودشان را حق به جانب نشان خواهند داد.

عبدی بیان کرد: پس نتیجتا مسئولان جمهوری اسلامی ایران باید تمام هوشیاری خودشان را به خرج دهند که اسیر وعده‌های پوچ و واهی اروپا نشوند و هرچه سریعتر اقدامات در خور توجه برای استیفای حقوق و منافع ملت ایران ترتیب دهند. در ضمن بهتر است مسائل کشور بیش از این شرطی نشود که هر لحظه در انتظار این بمانیم ببینیم که اروپایی‌ها چه سیاستی اتخاذ خواهند کرد. شرط اساسی برای حل مشکلات کشور تکیه بر منابع و ظرفیت های داخلی است ‌. در ضمن قسم جلاله خورده نشده است که جمهوری اسلامی ایران به هر طریقی که شده حتی اگه منافعش تامین نشد در برجام باقی بماند . ماندن در برجام به چه قیمتی ؟!

این فعال دانشجویی تصریح کرد: ارتش رژیم غاصب و جعلی اسرائیل در روز سه شنبه ۲۱ آبان ماه در 2 حمله به نوار غزه و دمشق دو عضو ارشد در گروه جهاد اسلامی را مورد هدف قرار دادند. ترور و کشتن مخالفین توسط رژیم صهیونیستی ریشه در هویت این رژیم غاصب و جعلی دارد. طی روزهای اخیر شاهد آن بودیم که اکرم العجوری از رهبران جهاد اسلامی به همراه فرزندش معاذ در داریای سوریه به شهادت رسید و بها ابو العطا از جمله رهبران نظامی جهاد اسلامی به همراه همسرش در منزل خود واقع در نوار غزه به وسیله موشک های اسرائیل به شهادت رسید.

وی افزود: اسرائیلی‌ها گمان می‌کنند با ترور فرماندهان محور مقاومت میتوانند روحیه مقاومت و ایستادگی را از این محور بگیرند و به عادی سازی شرایط سوق بدهند اما نمی‌دانند که اندیشه مقاومت ریشه در آموزه‌های دینی و قرآنی است که در برابر متجاوز و زورگو باید با تمام توان ایستاد. این مقاومت هم از سوی برادرانمان در فلسطین تا آزاد سازی کامل اراضی اشغال شده ادامه خواهد یافت که این مهم دیری نخواهد انجامید که به وقوع خواهد پیوست همانطور که رهبری خبر این مهم را داده‌اند که مسلمانان در بیت المقدس نماز باشکوه برپا خواهند کرد.

عبدی گفت: در حال حاضر موازنه قوا در درگیری‌ها به نفع محور مقاومت تغییر پیدا کرده است. زمانی بود اسرائیل حملاتی را علیه مردمان بی‌دفاع فلسطین ترتیب داده؛ اما محور مقاومت با فاصله اندک یا طولانی پاسخ می‌داد؛ اما امروزه محور مقاومت واکنش‌‌های سریع و پاسخ درخور توجه را به اقدام متجاوزکارانه در همان لحظه می‌دهد. به هر حال اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان حملات اخیر اسرائیل را که منجر به کشته شدن انسان‌های بی گناه شده است را به شدت محکوم می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043235

وب گردی

وب گردی