چاقوی برش الکتریکی «ایران‌ساخت» شد

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان از تولید چاقوی برش الکتریکی ایران ساخت در کشور خبر داد و گفت: این ابزار جراحی الکتریکی برای ایجاد برش و جلوگیری از خونریزی حین عمل جراحی، کاربرد وسیعی دارد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، همزمان با پیشرفت فناوری، ابزارآلات جراحی نیز با هدف فراهم کردن جراحی ایمن توسعه یافت. یکی از این ابزارها دستگاه جراحی الکترونیکی یا الکتروسرجری است. ابزار جراحی الکتریکی برای ایجاد برش و جلوگیری از خونریزی حین عمل جراحی کاربرد وسیعی دارد.

امیر قهرمانپور مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان درباره تولیدات این شرکت گفت: محصولات این شرکت در 2 گروه الکتروسرجری و RF تروماژ طراحی و تولید می‌شود.

وی درباره کاربرد این تجهیزات افزود: الکتروسرجری، یا همان «چاقوی برش الکتریکی» ابزار جراحی الکتریکی جهت ایجاد برش و جلوگیری از خونریزی در حین عمل جراحی کاربرد وسیعی در بیمارستان‌ها و مطب‌ها دارد.

قهرمانپور ادامه داد: گروه دوم RF ترماژ است که یک درمان غیر تهاجمی‌ است؛ در این روش پوست بریده نمی‌شود و از انرژی تک‌قطبی فرکانس رادیویی استفاده می‌کند تا پوست بدن را سفت و موزون کند. ترماژ RF از طریق گرمادهی لایه زیرین پوست موسوم به دِرم عمل می‌کند. این حرارت باعث کلاژن سازی می‌شود.

قهرمانپور از ایران و ترکیه به عنوان مهم‌ترین تولیدکننده این محصولات دانش‌بنیان نام برد و گفت: تولیدکنندگان اصلی این گروه تجهیزات کشورهای اروپایی و آمریکا هستند که بازار دنیا را در چنگ خود دارند. اما خوشبختانه توانستیم با فناوری بومی و استفاده از متخصصان داخلی، این انحصار را بشکنیم و محصولات یادشده را در کشور تولید کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043240

وب گردی

وب گردی