کارآفرینی و مهارت آموزی افق پیش روی آموزش عالی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: تحولات در عرصه آموزش عالی و دانشگاه ها مبتنی بر کارآفرینی و مهارت ورزی است و با تکیه بر آموزش و پژوهش صرف نمی توان به اهداف ترسیم شده در سند تحول دست پیدا کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، علیرضا فیروزفر در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد هیدج افزود: اساتید دانشگاه به دلیل دارا بودن نقش ممتاز مهمترین عنصر در اجرای تحولات در رویکرد و کارکرد دانشگاه و علم هستند.

وی اضافه کرد: حوزه های علم و دانش با توجه به رسالت آن باید به درستی برای جامعه هدف تعریف و تبیین شود و تحول در آن بصورت جدی مورد توجه قرار بگیرد.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: تبیین سیاست های معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی برای اساتید و دانشجویان با توجه به رویکرد جدید ضروری به نظر می رسد.

وی تصریح کرد: در تحول گرایی دانشگاه، اساتید باید نقش مسئولانه شان را ایفا نمایند و اساتید نقش موتور محرکه را در این عرصه دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان به تبیین دانشگاه موفق پرداخت و گفت: دوران دانشگاه های نسل اول و دوم که متمرکز بر آموزش و پژوهش بود سپری شده است و در شرایط کنونی به دلیل نیاز امروز و آینده باید برای دانشگاه های نسل چهارم در کنار دانشگاه های نسل سوم برنامه کنیم.

در پایان این نشست تعدادی از اعضای هیات علمی واحد هیدج به طرح دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون وضعیت دانشگاه ها و علم آموزی و افق های پیش روی آموزش عالی پرداختند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1043281

وب گردی

وب گردی