رکن اساسی دانشگاه اجتماعی و کارآمد اعضای هیات علمی است

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی رکن اساسی دانشگاه اجتماعی و کارآمد را اعضای هیات علمی آن دانست و گفت: باید در بنیش و نگرش اعضای هیات علمی طوری دانشگاه اجتماعی و کارآمد شکل بگیرد تا حیات و بقا و رشد خود را در آن ببینند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، جلسه هیئت اندیشه‌ورز استان خراسان رضوی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، مسعود طاهری لاری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی و مشهد ،اعضای هیئت اندیشه‌ورز استان و معاونین دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در سالن جلسات سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

خسروپناه در این نشست با بیان اینکه دغدغه ما درحوزه علوم انسانی این است که اموزش و پژوهش ها در راستای دانشگاه کارآمد باشد، اظهارداشت: البته این بدین معنا نیست که دانشگاه پژوهش نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه آیا نگاه ما به دانشگاه نگاه به یک نهاد اداری یا دولتی است یا یک نهاد اجتماعی ، افزود: اگر دانشگاه اداری یا دولتی باشد شک نکنید هیچ وقت کارامد نمی شود.

خسروپناه ادامه داد: دانشگاه اجتماعی بدین معناست است که با مردم و جامعه پیوند برقرار کند و وقتی این پیوند با تشکلها و نهادهای اجتماعی صورت پذیرفت، دانشگاه کارامد می شود.

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نیز به دلیل پتانسیل و ظرفیتی که دارد به راحتی می تواند دانشگاه اجتماعی و کارامد باشد.

وی درهمین خصوص افزود: برای اینکه ستاد بتواند به خوبی کار خود را انجام دهد باید تعامل ویژه‌ای با صف داشته باشد. در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی به این نتیجه رسید تا برای برقراری چنین ارتباطی هیئت‌های اندیشه‌ورز را متشکل از اعضای هیئت‌علمی راه‌اندازی کند.

خسروپناه با تاکید بر اینکه رکن اساسی برای دانشگاه اجتماعی و کارآمد اعضای هیات علمی آن است، گفت: یکی از اهداف هیئت اندیشه‌ورز دانشگاه آزاد اسلامی همین است که دموکراسی علمی ایجاد کند و ارتباط وسیعی با اعضای هیات علمی برقرار نماید.

وی ساماندهی نشریات علمی، ترمیم رشته‌ها، ساماندهی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی، شناسایی و معرفی نخبگان علمی، تدوین کتب درسی، مرجع و کمک درسی، احیای میراث تمدنی و اصلاح آیین‌نامه‌های آموزشی و پژوهشی را از دیگرمأموریت‌های هیئت‌های اندیشه‌ورزدانشگاه ازاد اسلامی عنوان کرد.

خسروپناه با انتقاد از اینکه هنوز دانشگاههای ما علم محور هستند اظهارداشت: دانشگاهها باید کارامد شوند، کشور ما زیرساخت های تولید گیاهان دارویی که 500 دستاورد مهم که یکی از آنها تهیه اسانس است را دارد، اما متاسفانه دانش و مرکز تحقیقات نداریم در صورتیکه همه امکانات زیر ساختی آن بویژه درآزمایشگاههای مجهز دانشگاه آزاد اسلامی فراهم است.

مسعود طاهری لاری رئیس دانشگـــاه آزاد اسلامــى خراســـان رضـــوى و مشهـــد درابتدای این نشست با معرفی دانشگاه ازاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد گفت: دانشگاه ازاد اسلامی خراسان رضوی دارای 60 هزار دانشجو است که 55 درصد آنها در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تحصیل می کنند.

وی افزود: اکنون 1550 کارمند و 1015 عضو هیات علمی در خراسان رضوی فعالیت می کنند که 70 درصد آنها در مشهد مشغول فعالیت هستند.

طاهری لاری اظهار امیدواری کرد: پتانسیل عظیمی در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد وجود دارد که می توانند در تحقق ماموریت های حوزه علوم انسانی راهگشا باشد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1043284

وب گردی

وب گردی