دانشجویان پیاده‌نظام احزاب سیاسی نیستند/ به دنبال سهم‌خوانی نیستیم

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر گفت: جنبش دانشجویی تصمیم دارد در انتخابات مجلس شورای اسلامی حریت خود را حفظ کرده و فریب متاع‌های اندک سیاسی را نخورد.

محسن اسفندیاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به صحبت‌های سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان مبنی بر اینکه جوانان ادوار جنبش دانشجویی در این ائتلاف سهم دارند، گفت: اخبار لیست‌بندی و جلسات متعدد اصولگرایان در سراسر کشور برای ورود جدی‌تر به انتخابات مجلس شورای اسلامی مدتی است در رسانه‌ها منعکس می‌شود.

وی افزود: ائتلاف‌سازی اصولگرایان و رویه ارائه لیستی برای انتخابات‌ها در سال‌های گذشته توسط اصولگرایان اجرا می‌شد؛ اما اهتمام اصولگرایان و به میدان آورده چهره‌های جدیدتر و البته جوان، حاکی از آن است که بعد از شکست سنگین آنها در انتخابات مجلس 94 به دنبال اعاده حیثیت هستند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه سوالات اساسی در ذهن مردم ایجاد می‌شود، گفت: سوالاتی از جمله اینکه «آیا با ائتلاف‌سازی، اصولگرایان رای خواهند آورد؟ آیا مشکل کشور با آمدن اصولگرایان به میدان، حل خواهد شد؟ به راستی فرق مجلس اصلاح‌طلب دهم و اصولگرای نهم در چیست؟» باید به افکار عمومی پاسخ داده شود.

جریان سیاسی باید برای حل مشکلات کشور راهکار داشته باشد

وی ادامه داد: مردم زمانی به یک جریان سیاسی رأی خواهند داد که احساس کنند راهکاری برای حل مشکلات کشور دارد. جریانات سیاسی و احزاب به جای اینکه جلسات متعدد تشکیل دهند، برای اینکه چگونه با وعده‌های انتخاباتی متعدد و توخالی مردم را فریب بدهند و رای جمع‌ کنند، به این فکر کنند که آیا این جریان سیاسی برنامه‌ای برای بهبود وضعیت معیشت مردم دارند؟

اسفندیاری با تاکید بر اینکه جریانات سیاسی تنها به دنبال رای آوردن در انتخابات مجلس شورای اسلامی و کمتر به فکر مردم و معیشت آنها هستند، گفت: اصولگرایان تنها به فکر آوردن رأی هستند، در این راستا راهکار را در ایجاد ائتلاف و استفاده از افراد مختلف می‌دانند؛ غافل از اینکه مردم به راهکارها و گفتمان شما رأی می‌دهند و به افراد درون لیست انتخاباتی رأی نمی‌دهند.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: احزاب سیاسی هنوز گمان می‌کنند که اگر در لیست انتخاباتی خود افرادی از تمام طیف‌ها حضور داشته باشند و همه را راضی نگهدارند می‌توانند رای بیاورند، جنبش دانشجویی نیز در این میان بی‌نصیب نمانده است.

وی جنبش دانشجویی را برای کاندیداها جذاب دانست و گفت: دانشجویان از چند منظر برای کاندیداها جذاب هستند؛ زیرا در میان مردم مقبولیت و در جمع‌آوری رای اثرگذاری مثبتی دارند.

دانشجویان پیاده‌نظام احزاب سیاسی نیستند

به گفته اسفندیاری، احزاب سیاسی معمولا از شور و نشاط جوانی دانشجویان سوءاستفاده می‌کنند و آنها را در دانشگاه پیاده‌نظام خود می‌کنند؛ اما دانشجویان سرباز هیچ حزبی نیستند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر بیان کرد: سیاست اصولگرایان هیچ تغییری با چهار سال گذشته نکرده؛ جز اینکه سعی کردند لیست جذاب‌تری نسبت به گذشته داشته باشند تا مردم به خاطر جذابیت به لیست رای دهند، غافل از اینکه مردم سیاست و بینش سیاسی‌شان نسبت به سال‌های قبل بیشتر شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: جنبش دانشجویی تصمیم دارد در انتخابات مجلس شورای اسلامی حریت خود را حفظ کرده و فریب متاع‌های اندک سیاسی را نخورد. در نتیجه در هیچ ائتلاف سیاسی-انتخاباتی شرکت نخواهد کرد و به دنبال سهم خواهی از هیچ حزبی نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1043333

وب گردی

وب گردی